tisdag 29 maj 2012

Plats nr 245



Vilka tror ni jag ringer? Jo försäkringskassan så klart! Det är alltid lika kul att ringa dit och bli placerad i kö tillsammans med hundratals andra ... not! Idag är jag hemma från jobbet. Blev så klart förkyld och dålig så nu försöker jag kurera mig så gott det går med att vila. Har ju som sagt packat ner nästan allt så det är ingen stress med det och det känns så skönt.

Igår gjorde jag en sån klantig grej så jag blev nästan rädd  för mig själv. Jag har alltid haft koll på koder och sånt, är inte sån som brukar glömma men igår var det bara tomt i huvudet på mig när jag skulle logga in med min bankdosa och bland annat betala räkningar och lägga in om föräldrarledigt nu när vi åker. Tryckte fel pinkod tre gånger och så klart så låstes dosan. Tror det är all stress kring detta med resan och annat som gjorde att det bara blev fullt i huvudet. Detta är så typiskt just nu när man måste göra bankärenden innan avresa och logga in på försäkringskassan mm. Så därför sitter jag i kö dit nu för att se hur jag ska göra.

I brist på annat lägger jag upp två favoriter hos mig just nu som förhoppningsvis ska få flytta in i vårt hem snart. Sovrummet står för en liten makeover så där ska det bland annat bli en ny tapet. Har varit inne på en fjärilstapet men den är så dyr så jag har kollat lite budget istället och hittat denna fina på Rusta.

Så fin och harmonisk med lite inslag av lila som jag gillar. 169kr/rullen kostar den.




Nedan ser ni en rullgardin från Mairo som jag tycker är jättesöt och som verkligen piggar upp.
Funderar på detta tyget som en kappa alt. rullgardin till de nya fönsterdörrarna som kommer snart i v-rummet. Hade först tänkt ha vita lamellgardiner men tycker de är så tråkiga så jag är sugen på nåt annat och tycker detta tyget är så fint.



Inga kommentarer: