måndag 20 oktober 2014

Grått är flott

Velade länge ang vilken fleeceoverall vi skulle ha till Elton nu i höst. Tillslut köpte jag en på H&M som jag tyckte va söt. Den är i stl 68 och väldigt rymlig så han kan nog ha den ett tag. Tänkte satsa på en från Polarn & pyret i nästa storlek för vintern kommer ju antagligen att hålla på ett tag som vanligt. Vår lillebror växer i raketfart, från 65 cm till 68 på drygt en månad. Vet att de stannar till ett tag och jag hoppas inte det går lika snabbt nu framöver för det känns så sorgligt att vika ner o lägga undan de mindre storlekarna. 

Ska köpa en grå mössa som passar till overallen, älskar grått. Tänkte höra med min duktiga vän & kollega Lina om hon kanske har tid att sy en liten tubhalsduk som passar till, tycker det är så fint. Har sett att det finns att köpa, bl.a. på Zara, men tycker de ser lite stora o bylsiga ut till min lille kille så skulle vilja ha modellen mindre. 

Tänkte köpa en lite tunnare mössa o en lite tjockare och här är några fina jag kikat på och en bild på overallen: 

1-2. Pop
3. Zara
4. Ebbe 
5. Minirodini 











Inga kommentarer: