tisdag 21 oktober 2014

Tisdag

Idag har det varit mammagruppsträff inne på BVC på Valjehälsan för mig och Elton. Alltid lika trevligt att träffas och vi har verkligen en superbra grupp med många som jag känner litegrann sedan tidigare. Det var allt lite nervöst innan vi träffades första gången, man visste ju inte alls vilka mer som skulle komma. Den gruppen jag gick i med Elliot var verkligen super och vi fortsatte träffas med barnen och även utan långt efter BVC- träffarna var slut. Vi får se hur det blir denna gången men jag tror och hoppas att en hel del av oss kommer att fortsätta träffas.

Elton älskar när vi är iväg någonstans, han är verkligen en social prick! :) Gillar när det händer saker och är mycket att titta på. Det märker man tydligt när vi är här hemma också, är vi själva kan han lätt bli gnällig och ska underhållas hela tiden. Så fort Elliot kommer hem från dagmamman så är det världens gladaste lillebror som tjuter högt, skrattar och gör sina pruttljud, allt för att Elliot ska lägga märke till honom. Han är inte sen att haka på och busar ofta väldigt mycket med lillebrorsan. De är så fina tillsammans och jag känner att jag är glad för den åldersskillnad som är mellan dem, dvs nästan 4 år. Elliot är så pass stor så han förstår att Elton behöver en hel del tid med oss och han kan även hjälpa till ( när han är på humör iaf) med olika saker och som sagt underhålla lillebror. Kanon tycker jag som ibland faktiskt måste ställa  mig i köket eller gå på toa! ;)


Redo för träff med polarna!


Inga kommentarer: