onsdag 22 oktober 2014

Lillebror 5 månader

Idag blir Elton 5 månader! Ja vad säger man, som vanligt tycker man att tiden susat förbi. Det var samma när Elliot var liten, tror helt enkelt att när man har fullt upp då hinner man inte tänka så mycket utan tiden bara går. 

Idag har vi varit på babycafe/ öppna gruppen i Mjällby tillsammans med Malena och Ursula + kids. Där var det fullt ös minst sagt! Dock har jag drabbats av nån förkylning som satt sig på stämbanden så jag är superhes och låter som jag festat i en vecka, minst! ;) Detta har ju naturligtvis inte skett utan jag har väl överansträngt rösten nu under förkylningen, har ju liiiite svårt för det där att vara tyst och inte prata så mycket. ;-) Efter dagens träff lät jag värre än någonsin så det är väl lika bra att gå och lägga sig nu så rösten får vila, enda chansen för den! ;)

Att vara mammaledig har verkligen många fördelar. Dock en del nackdelar också, som när tankeverksamheten plötsligt får större utrymme och man svävar iväg och drömmer sig bort till saker som kanske egentligen är en omöjlighet. Låter jag kryptisk så är det för att jag just nu känner mig sådan. Men ett frö är sått och jag kan inte låta bli att undersöka detta närmre. :)

En femmånaders bebis som ska runt på mage hela tiden. Frustrerad till max av att han inte kommer fram, och vända tillbaka har inte heller fattat hur man gör. Så här brukar han ligga o gnälla i högan sky! ;)


Inga kommentarer: