söndag 19 oktober 2014

Zara o 5-månaderskoll

Idag har varit en riktig innedag, regnet har öst ner precis hela dagen, så jäkla trist. Tog oss upp till Mjällby och handlade jag och Elton, annars har vi bara skrotat här hemma. Lite dammsugning har jag ansträngt mig med, annars har det varit en lugn söndag. Elton somnade på mig för en stund sen, när han vaknar ska jag göra hemmagjord pizza. Blev grymt sugen på det så det får det bli ikväll.

Imorgon är det dags för 5- månadersvaccinet för Elton och det är inget vi ser fram emot så klart. Tycker nyss han fick 3- månadersprutan, det går  undan minsann! Ska bli spännande att se vad han väger, sist var det ca 6,2 kg och jag tror på en rejäl ökning. Det känns så när man bär honom. Han får fortfarande ersättning som huvudmål, vi har börjat att introducera gröt men han verkar inte lika förtjust i det som Elliot var i samma ålder. Vi vänjer honom sakta men säkert så hoppas vi han fattar vitsen med det hela snart. 

Måste tipsa om en jättefin tröja på Zaras hemsida till kidsen. Fastnade för den direkt så det blir minsann ett klick på den till lillebror. Känns given till jul, synd bara att den inte finns i större storlek så Elliot kunde matcha.


Inga kommentarer: