måndag 20 oktober 2014

Inte som planerat

Upptäckte att jag skrev fel i föregående inlägg ang Eltons vikt, han vägde ca 7,2 kg förra gången och inget annat! :) 

Idag har vi alltså varit på BVC för vaccinering samt mät- och vägning. Dock blev det ingen vaccinering som planerat. Elton har varit förkyld och haft en hemsk hosta i ett par veckor. Han  är mkt bättre nu o hostan börjar ge med sig men vår BVC-sköterska Karin ( som är heeeelt underbar!) tyckte vi skulle avvakta nån vecka. Ofta får de feber efter denna påfyllningen så hon kände det var onödigt när han fortf inte är helt hundra från förkylningen. Skönt tycker jag! 

Visst hade han ökat i vikt också! 7,6 kg ca landade vikten på så han följer sin kurva perfekt. Längden var 68 cm prick, så nu är det snart dax att börja fylla på med större storlek i hans garderob. Vi har mängder i kläder i 68 som han än så länge kan ha, mindre i 74. Så det blir till att öppna plånboken igen. Inte mig emot, tycker det är så kul att handla kläder till barnen och det är sällan det är ngt till mig själv nuförtiden faktiskt. När man är mammaledig känner jag att det är inte prio ett att köpa på sig en massa kläder, inte samma sak som när man jobbar. Känns bra att ha bekväma kläder på sig när man ligger o kravlar på golvet med de små och dessutom får man ju byta tröja titt som tätt då man oftast blir nerkräkt. ;)

Efter BVC-besöket åkte vi till Netto och handlade och väl hemma fick vi ett snabbbesök av vännen Martina o hennes Alvin. Jag och Elton gav oss sedan ut på en prommis innan det var dags att hämta hem Elliot från dagmamman. Dagarna går i ett fast man är mammaledig. :)


En gång om dagen går jag alltid rundan om Banvallen i skogen. Samma runda hade jag med Elliot när han var liten. Just nu är marken täckt av härliga höstlöv, det är verkligen jättevackert. Svårt att få en bra bild då den e tagen i farten. ;)


Inga kommentarer: