torsdag 30 oktober 2014

Paus

Godkvällens! Hoppas ni haft en fin dag för det har vi. Strålande sol hela förmiddagen så jag och gossarna passade på att vara ute i det fina vädret. Vi passade då även på att inviga en annan vagn med sittdel till lillebror, eller ja, jag tjuvstartade faktiskt igår på kvällsrundan. 

Vi har ju en Urban Jungle nu till Elton eftersom jag sålde Teutonian som vi hade till Elliot. Köpte den nuvarande vagnen på blocket till ett kanonpris och den var verkligen som ny! Det där med att sittdelen endast är framåtvänd avfärdade jag med att "äh, jag kommer va myyyyycket coolare denna gång me tvåan, inte behöver jag ha honom MOT mig och glo på honom hela tiden, herregud!" Men oj så fel jag hade. Elton är längre än vad Elliot var vid 5 månader och det är trångt och bökigt i liggdelen redan med alla kläder och filtar. Dessutom vill han bara ligga ner när han sover så man får alltid tajma barnvagnsprommisar vid sovtid, inte kul eller hållbart för den delen. Blir allt annat än en trevlig upplevelse för alla inblandade om lille herrn är vaken och ligger ner i vagnen!

Så vad gör man? Köper ytterligare en vagn med vändbar sittdel? Säljer vår fina blåa UJ?? Eller sätter han i UJ:n framåtvänd och ignorerar att han faktiskt fortfarande är liten och kanske inte klarar av alla intryck?? Tro mig, jag har funderat, vridit och vänt på det och faktiskt haft en hel del huvudbry över hur vi ska göra och vad som faktiskt känns bäst, både för oss och för Elton.

Så har man en vän. En jävligt snäll sådan som bara löser hela problemet. Martina har en likadan teutonia som vi sålde som bara står. Så vi fick låna den så Elton kan sitta mot oss nu när han är så liten. Vi tar alltså bara en paus från UJ:n och sätter honom där när han blir lite större. För jag är inte beredd att sälja vår blåa pärla som dessutom är MAGISK att köra! 

Det löste sig alltså superbra och det känns nu bra i mammahjärtat. Inte var jag coolare med andra barnet, inte för fem öre! ;)


Lite bilder från vår dag. Har fortfarande huvudet på skaft så pass att mobilen fotar ganska flitigt. Dock är det rejäl överkurs att redigera och greja, sånt har jag inte tid med så ni får ta dem som de är. 

Ignorera kaoset bakom killarna, vi renoverar i hallen. Eller ja, typ. Ett annat inlägg kommer om detta mindre välplanerade projekt! ;)









Inga kommentarer: