lördag 18 oktober 2014

Uppdate

Nu är det ett bra tag sedan jag skrev här! Något kom emellan och det var den supervarma sommaren och den stora omställningen att vara tvåbarnsmamma. En del undrar om något hänt eftersom jag inte uppdaterat på så länge och svaret är nej, endast att tiden inte funnits där. Jag önskar och hoppas att jag kan fortsätta med min blogg, dock känner jag att den behöver förändras en del. Ska ta tag i det tänkte jag, så den speglar mer det liv jag lever idag som inte enbart består av fix på huset! 

Vår lille Elton har nästan fyllt 5 månader här hemma, galet! En mycket bestämd liten kille med många likheter med sin storebror. Det som skiljer dem är att Elton inte riktigt sover lika bra som Elliot gjorde vid denna ålder. Han åt då inget på natten men Elton vill gärna ha en flaska ersättning efter några timmar. Vi har varit väldigt bortskämda med god sömn hos Elliot så det är väl inte mer än rätt att ett av barnen ska frångå mönstret! ;)

Vi har haft en härlig sommar, dock för varm för min del med en liten bebis men vi har ändå njutit. Elliot har fyllt fyra år, en härlig dag som spenderades på Liseberg med min familj. Eltons dop hade vi den 23:e augusti, samma dag som våra bästa vänner välkomnade sin andra son och Eltons lille kompis Charlie. Denna dagen blev alltså speciell på många sätt!

Vi har kommit in i rutinerna här med två barn och det känns som om vi alltid varit fyra och haft Elton hos oss. Konstigt det där egentligen. Elliot älskar sin lillebror och det finns ingen som kan få Elton att skratta just som Elliot. Kan tänka mig hur mycket bus dessa grabbar kommer att hitta på, så otroligt mäktigt att redan se bandet mellan dem. Kunde inte önskat mig finare barn. 

Nu håller vi tummarna för att bloggen uppdateras lite oftare så ni får hänga med i vår vardag igen. :)


Inga kommentarer: