tisdag 28 oktober 2014

Vilken dag!

Denna vecka är Elliot ledig från dagmamman och är hemma med oss och myser istället. Ja, myser och myser, det är fullt ös hela tiden här minst sagt! 

Man får verkligen försöka hitta på något hela tiden när Elliot är hemma eftersom han är en aningens aktiv och klättrar mer eller mindre på väggarna här annars. Sagt och gjort, jag tänkte vara lite pysslig idag och åka till en affär i Karlshamn som säljer saker från Panduro. Tänkte vi skulle göra armband och Elliot var så klart heltänd på den idén. 

För det första blev klockan närmare elva innan vi ens kom iväg. Slår aldrig fel och försöka komma iväg lite "snabbt och lätt" är numera ett minne blott! Någon ska bajsa, är hungrig, får ett utbrott, kissar ner sin mamma, vägrar ha framlagda kläder, vägrar borsta tänderna, slår en skallra i huvudet och blir otröstlig etc etc. Listan kan göras lång! Mitt liv just nu, but i love it! Hade det inte varit för våra två små huliganer då hade vi ju inte haft något alls att göra, och vem vill ha det så?? ;-)

När vi väl kom iväg så körde jag fel, ny motorväg mot Karlshamn och jag körde naturligtvis där det var avspärrat! Skyller på Carro som jag hade i luren samtidigt! ;) När vi väl kom till Karlshamn ( efter ytterligare en felkörning, och ja det är bara jag som lyckas med sånt här) så ser det väääääldigt tomt ut i skylten till affären. Och mycket riktigt, affären hade bommat igen! Ja men visst, detta händer mig så klart! 

Med en gallskrikande bebis ( Elton är inget större fan av att cruisa runt i bilen) och en storebror som tjatade om Mc Donalds bestämde jag mig för att styra bilen just dit. Ingen lysande idé. Det var vi och typ hela Karlshamn som så klart bestämt sig för att äta där, visst det är ju höstlov! Men fanns inget att be för, Elliot skulle ha sitt Happy meal. Är faktiskt impad av mig själv för hela besöket gick faktiskt smärtfritt och kidsen skötte sig bra. Nåja, hanterbart!

När vi kommer ut på parkeringen är det någon som så smart KLÄMT in sin bil bredvid vår så jag kunde inte få upp bildörren på Eltons sida så jag kunde få in honom med babyskyddet. Jag fick alltså klättra in från Elliots sida med babyskyddet och Elton i och tråckla in det därifrån. Alltså att jag inte dog. Flera tittade på mig när jag stånkade och kröp runt i baksätet och det måste sett sjukt konstigt ut! Kändes inte lika underhållande kan jag säga.

Efter detta var det bara hem som gällde, Dock skrek Elton från Karlshamn till Lörby innan han däckade av utmattning. Nämnde jag att han hatar bilen???  Jo just det. Idag svor jag på att aldrig mer köra längre än till  Sölvesborg med honom, någonsin! Elliot höll med mig fullständigt. Imorgon har vi antagligen glömt det här!

En som var nöjd över att få sitt Happy meal!

Inga kommentarer: