lördag 21 maj 2011

Aj aj kapten!

Pjuh! Äntligen hemma i soffan efter en dag med minst sagt fullt ös! Första gången jag sitter ner idag och tar det lugnt så jag är trött vill jag lova. Dagen började med en pigg liten kille vid halv sju, bara att knata upp! Pelle begav sig iväg till Lomma tillsammans med min pappa och min fasters man Lasse för att hämta hem en båt som de köpt. Jag och lilleman roade oss och gick sedan en prommis så han fick sova. Lämnade av honom hos farmor och åkte sedan på en planerad loppisrunda med bästa Lisa och Love. Hittade en del fina saker (kan visa imorg) och så körde vi inom Mairo och därifrån gick vi inte heller lottlösa så klart! =) Därefter hem och hämta lilleman hos svärisarna, handla och så var det sovtime för lille igen. Jag passade då på att grejja lite här hemma med bland annat det jag köpt.

Sedan när lille vaknade blev det mellis och sedan iväg igen till mormor (min mamma) i Hörvik. Där blev det massa bus på gräsmattan i solen, kvällsmat (bara för lilleman) och så skulle vi möta upp morfar, pappsen och Lasse i hamnen med den nya båten. Elliot slocknade i vagnen på vägen ner men vaknade precis när de lagt till med nyförvärvet. Sedan blev det champagne och lite tilltugg i båten som faster Ewa fixat och vi skålade för den nya "familjemedlemmen"! Elliot var helt lyrisk och ville helst ta en provtur själv med båten, men där sa morfar stopp! ;) Efter nästan två timmar ute begav vi oss hemåt till mina föräldrar igen där det intogs en väldigt sen middag för oss vuxna (läs 21.00) och lille fick gröt. Sedan var han speedad som en duracellkanin på redbull och gick loss på diverse attiraljer därhemma. Trötta föräldrar och bebis begav sig sedan hemåt vid tio-snåret och nu tar det nog inte lång stund innan vi stänger de blå för den här gången! Elliot sover sen ett tag, lille kaptenen! =)

Här kommer en bildbomb från dagen, visar det jag köpte igår! =)


Kan bara konstatera att vi än så länge har en väldigt bolltokig liten gosse. Blir helt lyrisk när han ser en boll. Pappa hoppas så klart detta intresse håller i sig ...





Världens finaste lille Elliot!






Pelle, pappa och Lasse lämnar hamnen i Lomma för en lååång resa mot Hörvik ...





... och kör under Öresundsbron! Inte var dag man gör det! ;)






Elliot "provkör" med moffa när de kommit i hamn!





"Ok Lasse, skulle jag dra på lite nu eller??"





En trött och hungig mamma innan det var dags att bege sig hem från hamnen ...





Snipp snapp slut, så var denna härliga dag slut! =)

1 kommentar:

Heidi sa...

Ser helt underbart ut! Vilken härlig dag:-)