fredag 27 maj 2011

FREDAG

Härligt att det är helg igen, hoppas man får lite mer gjort denna helgen är förra! ;) Dagen här hemma började med strålande sol men sen framåt middagstid kom molnen och det blev riktigt kallt. Vad är det med vädret egentligen these days, tycker det varit helskumt med sol, regn, blåst, sol, regn om vartannat hela tiden. Man blir ju inte precis peppad till att göra något utomhus, vilket verkligen behövs. Har så mycket som ska rensas och grejjas med men vem vill göra det när det känns som man ska blåsa iväg?? Igår lukade jag iaf lite ogräs, hann en hel del när Elliot sov sin nap men än är det en hel del kvar som ska fixas. Ska läggas sten och lite planteringar med, får väl se när man hinner med det.

Innan jag blev mamma så tänkte jag på allt jag skulle få gjort när jag var mammaledig, hur mycket jag skulle kunna måla och pyssla med och hur mycket tid jag skulle ha till det när jag ändå "bara" gick hemma. Men tji så fel jag hade där, jag visste ju inte då vad som väntade! ;) Visst kan man grejja när lilleman sover men det gör han ju inte flera timmar i sträck längre och ibland kan man faktiskt behöva den tiden till att själv bara ta det lugnt. För lugnt har man inte det när han e vaken iaf! Älskar att busa runt och jag och han brukar leka och busa tillsammans så mycket annat blir det inte tid till när han är vaken. Sen har man också prioriterat om sen man fick barn. Vad gör det om det är lite dammigt, stökigt osv egentligen?? Jag vill fokusera på min son nu när jag är hemma med honom och då kan faktiskt allt annat vänta.

Dagen har spenderats med kära mami. Först långprommis sen lite lunch här hemma och därefter en tur till Sölvekulle för lite inhandling av blommor. Konstigt att vi alltid hamnar där när vi umgås! =) De hade erbjudande på amplar, om man handlade två fick man dem till 90 kronor stycket, så passa på att åka dit ni som bor i närheten! Köpte en lila som jag ska ha på framsidan samt lite nya lila och vita blommor att ha i blomlådan framför fönstret. Blir nog inte att jag hinner plantera idag som det ser ut nu, har lite ärenden att fixa när Pelle kommer från jobbet. Vi ska nämligen på kalas ikväll hos våra vänner Andreas och Madde och deras dotter som fyllt år, så en liten present till den lilla donnan måste jag fixa med!

Hoppas ni alla får en härlig fredag och en underbar helg!





Jag för ungefär ett år sedan. Kan fortfarande inte förstå att Elliot låg därinne och att han nu är hos oss, som om han alltid funnits här!

2 kommentarer:

Hea sa...

Trevlig fredag och helg till dig oxå!!
*KRAM*

Frida sa...

Heej :) Denna kvinna är en otroligt härlig person, hon tar 400:- per timme, hon kommer en timme innan cirka, gratis då såklart :) För att barnen ska känna sig trygga i hennes närvaro. Jag lovar dig att du inte kommer bli besviken, hon är något så otroligt duktig! :)