fredag 13 maj 2011

Blommor & blad

Puh! Äntligen hemma i soffan efter en hektisk eftermiddag/kväll! Har haft dansuppvisning ikväll och är nu helt slut som artist! Roligt var det då jag inte dansat på ett tag av förklarliga skäl, men man märker att man är lite ringrostig. Tycker nog ändå det gick bra! =) Dagen har gått undan som vanligt, som alla dagar med lilleman, och det har varit fullt ös! Han ställer sig numera upp mot ALLT och blir mer våghalsig och släpper taget. Han kan stå själv kortare stunder, sen kommer han liksom på sig själv och sätter sig ner pladask på rumpan, ser så roligt ut! Herregud vad allt går fort, känns som man vill stoppa tiden men det går ju inte, hinner inte med. Tänk att vår lille kille snart blir 10 månader och snart har vi haft honom hos oss i ett helt år, ja det är galet!

Idag har vi varit och handlat lite nya blommor till hemmet. Behövdes verkligen då de vi hade var alldeles vissna och trötta. Elliot underhöll hela blomsteraffären med sin roliga ljud och med att peka på alla lampor och pilla på diverse blommor och blad. Man får vara med, nära han drog ner några krukor på hyllorna från kundvagnen, kunde blivit en dyr historia! ;)

Nu sitter jag här med lite chips och ett glas vitt, tyckte jag var värd det efter denna dag. Imorgon ska jag försöka ge mig på ogräset här som växer längs buxbomsbuskarna, så drygt men nu ser det riktigt hemskt ut, regnet som kommit har gjort att det bara ökat nu de senaste dagarna. Det tråkiga med ogräs är att det är så otacksamt att rensa, det dyker alltid upp igen förr eller senare. Även fast man vet det så känns det ändå skönt efteråt när man rensat så det känns som ett måste i alla fall.:/

Hoppas ni alla haft en bra start på helgen!



Att stå upp är så kul!! =)




Sötaste lilla rumpan i Hällevik! ;)









Och så lite bilder på mina och lillemans nyinköpta blommor!







4 kommentarer:

Anonym sa...

Såååå fint ni har det! Jag vill flytta in :) /Kram Sofie i Ystad

Anonym sa...

Vad Elliott har förändrats bara på några månader, av bilderna att döma. Ljusare hår och ett helt annat ansiktsuttryck. Är det samma kille månntro?;)

Anonym sa...

Jag måste få rekommendera att köpa hatt till honom. Vår lillkille föll olyckligt när han skulle ställa sig upp och stötte huvudet så hårt att jag har obehag av ljudet ännu två månader efteråt. Kan berätta att vi köpte hatt ca två timmar efteråt fallet, men ångrar så att vi inte hade gjort det tidigare.

Hannanonien sa...

Söting och mycket fin body! Kramar