söndag 8 maj 2011

Loppis

Idag har jag och lilleman varit på loppis hemma i Hörvik. Blev lite handlat fast bara till honom. Leksaker från Fisher Price för bara 20 kronor styck, fynd!! De var i jättefint skick och Elliot älskar dem, helt klart värt att besöka loppisar då man kan hitta finfina saker till de små för billiga pengar. Köpte även en lite tunnare fleccejacka han kan ha under sommarkvällarna, en jättefin body från Name it i storlek 86 och en väst (!). Kunde inte låta bli, han var så tuff i den så den fick hänga med. Allt kostade 10 kronor styck så varför inte liksom! =) Just det, köpte även en tisha till mig själv för 5 kronor, vet att en del modebloggare bloggat om denna tidigare så jag slog till, en kopia men ändå. Kan vara fin att ha till ett par slappa jeans med skinnjackan över tex. Jag är nöjd i alla fall, även om jag hade hoppats på att hitta lite annat också till hemmet. Men det kommer fler loppisar, tänkte åka ner till Skåne någon helg, har hört att där finns en hel del loppisar. Om ni vet någon så får ni jättegärna tipsa mig här!






Efter loppis blev det fotboll, ett vanligt söndagsnöje i denna familjen. Mjällby mötte Trelleborgs FF, tyvärr blev det förlust men vi hade en mysig dag på Strandvallen i alla fall. Elliot somnade precis när vi kom dit och vaknade i halvlek. Satt sedan och busade i vagnen med sina leksaker och var allmänt nöjd. Skönt, trodde inte han skulle vilja sitta i vagnen. Men det fanns så mycket att titta på så han hade fullt upp med att hålla koll på allt och alla! =) Förresten har det nästan varit sommar idag, så skönt att värmen är tillbaka! Hoppas på lika bra väder i veckan. En vecka som för övrigt blir intensiv då vi har dansträning nästan alla kvällar eftersom vi har dansuppvisning både fredag och lördag. Jobbigt men sjukt kul!


Blivande fotbollskille hoppas så klart pappa! ;)






Förresten går det inte att lägga upp videoklipp här, blir tokig! Den bara laddar och laddar men inget händer. Finns det nån mer med blogspot som har samma problem??? Vill ju så gärna visa filmen där Elliot kryper!

2 kommentarer:

Jenny Thorsen sa...

Hej Pernilla. Jag lägger upp mina videoklipp på Youtube, sen länkar jag till bloggen. Man kan välja att inte ha klippet öppet på Youtube, så att inga andra än de man vill ska få se klippet. kram

Från koja till slott sa...

Tack för tipset Jenny! Ska jag testa! :)