måndag 2 maj 2011

Älskade uterum

Måndag igen och ny vecka! Denna veckan har vi mycket roligt att se fram emot, längtar särskilt till onsdag!! ;) Idag blir det babyrytmik och därefter hoppas jag att solen stannar kvar så jag och lilleman kan ta vår långprommis. Solen skiner som sagt här i Hällevik men det är inte så varmt, ganska kyliga vindar.

Igår piffade jag lite i vårt älskade uterum. Där har vi tillbringat många försommar- och sommarkvällar och det kommer vi även göra i år. Köpte ett olivträd som jag ska ha ute men satte in det i uterummet tills det blivit lite varmare om nätterna. Hon i blomsteraffären sa nämligen att det helst inte ska stå utomhus om det är lägre än 8 grader på nätterna, så jag lyder hennes råd och har det därinne så länge, men sen ska det flytta ut! Dock i en annan kruka, detta var en nödlösning. Ställde även de två fina zinkhusen som jag beställde på inredningspartyt från ZBH, och de passade finfint där tycker jag! Nu ska bara kökssoffan vitmålas och sedan ska vi hitta ett bord som vi kan ha framför den sen får det vara bra för denna gången. Finns så mycket man skulle vilja ha, men som sagt är inte ekonomin så fet nu när man är mammaledig så man får nöja sig med det lilla istället! =)

Hoppas ni alla får en fin måndag!




Nu har träden slagit ut på tomten, så fint! Tycker detta är absolut den vackraste årstiden när allt blommar ut!






4 kommentarer:

Zalina - Mamma till Olivia sa...

TUR jag har dig vännen!! :))

Visst är det trist? Jag runt 300-350 unika läsare per dag men endast nåra få som kommenterar, super trist! Själv försöker jag lämna avtryck hos de jag läser! Om jag har tid vill säga:-)

Jag är måttligt avis på er trädgård, verkligen jätte fint! Det är ett jag saknar när man bygger nytt en uppvuxen trädgård. Gillar likt som ni, buxbom, körsbärsklot grus ja det enkla helt enkelt.

SOFIE sa...

Åh ni har så fin tomt och så himla fint och mysigt uterum! =) Där förstår jag att ni trivs! Massa kramar!!

Hea sa...

Hej!
Planteringen där vid "dammen" som ni har grejat med nu i vår blev ju blivit superfint!
Tycker att ni alltid håller på med en massa nya projekt och även om de är små så är dom ju lika tidskrävande som de stora, iallafall när man har småbarn. Här hemma går allt i samma fart som snigeln... ;)
Kram

Sandra sa...

Vilket mysigt uterum, ni har det verkligen fint!