söndag 19 april 2009

Bilder på uterummet

Nu kommer mina bilder från uterummet i sin vita skrud! Nåja, iaf på insidan, utvändigt ser det fortfarande ut som sju svåra år, något vi kommer fixa till mot våren/sommaren. En del brädor som behöver bytas och så ska den röda färgen bli vit! Den snygga "partybelysningen" som man kan skymta på någon bild ska också bort, vill ha andra lampor, funderar på några sorts spottar. Och ja just det, ett litet trädäck framför ska vi också bygga!


Före målning ...




Och efter!





























Dynorna är för närvarande äggskalsvita, fick dem med gruppen. Ska klä dem i nåt vit/blårandigt tyg hade jag tänkt! Än återstår en hel del piffning, så kul! ;)





11 kommentarer:

Joh sa...

Va fint det blev=)
Jag vill också ha en "fusk" rotting möbel i min trädgår. Men vi har ingen uteplats än. Trädgården är en enda stor röra!
Dessutom vore det inte dumt med ett mysigt uterum. Men det är mycket man vill ha, och helst allt på en gång.
Ni sliter iaf hårt varje dag verkar det som, duktigt!
Själv känns det som jag tagit en liten paus..
Kram Johanna

Signe 1 sa...

Kommer bli jättemysigt! Fint med VITT:-) Kram Sofia

Grodmamman sa...

Så snyggt det blev!
Kram

jessi sa...

Vilket härligt ute rum ni verkar ha! Ert hus är ganska stort?

Kramar till dig o ha en bra start på veckan1

Livet på Marbogården sa...

Ni grejar och står i, roligt att se att det är fler som håller på, lycka till!

Emma W sa...

Åhh så fint det blev vännen! Hoppas man blir inbjuden på ett glas vin där snart =) Kanske 1 maj helgen, då är jag hemma. Kramar //Emma

In my house sa...

Hallloooo Bruttan =)

- Vilket härligt rum,,, oj jag ser en massa fester framför mig! Kräftskiva där inne - är ju dööö mysigt!!! och så fint med vitt,,, gör ju rummet helt till sin rätt!!!! guuuud, jaaaa härligt härligt rum =)

Ha de gottit kram j

Fröken Fräken sa...

Vet du vilken idé jag fick nu? Det vore ju skitsnyggt med stora fönster, från golv till tak, kanske glasdörrar som går att skjuta åt sidan i det där uterummet!! Kanske blir dyrt, eller är ogenomförbart?! SNyggt är det redan nu också!

Pennan kommer från Granit!

Malin Winbladh sa...

Det blev verkligen fint!
Hälsar
/Malin

Cattis sa...

Va snyggt det blev!! Lite piff är alltid kul att få till....

Kjamis

DRÖMHUSET sa...

Hejsan! Uterummet blev jättefint och fräscht! Vad du slitit!
Jag bara älskar ert golv ni lagt!!! Får man fråga vad det kostade och vart ni köpt det?

Kram Sofie