fredag 3 april 2009

Fredagkväll ...
















... är äntligen här! Kvällen har spenderats i soffan med tacos och nu godis! En riktigt skön fredag med andra ord. Tidigare ikväll var vi och köpte utemöbler i konstrotting som vi ska ha i uterummet, blev supernöjd! Nu fattas det bara att röja ut där samt måla tak och väggar vita, och mamsen har lovat att hjälpa mig, eller hur mamma??! ;) Planen är att vi är klara med målning där till Valborg. Får väl se hur det stämmer med vår tidsplan. Golvet i vardagsrummet är inte riktigt klart, hoppas vi kan blir klara med det på söndag eller måndag. Imorgon är det nämligen fotboll hela dagen för min älskling, så han är inte hemma.


Nej, nu ska jag återgå till lugnet i soffan! Hoppas ni alla får en underbar helg med mycket sol och vårvärme!















Lite bilder på hur golvet ser ut just nu. Så klart måste lilla Agnes inspektera så allt är som det ska! Köksbordet med stolar ska bytas ut mot ett nytt vitt, blev helt säker på den saken när jag såg denna bilden nu ...

9 kommentarer:

Malin Winbladh sa...

Men man kan ju måla...
Hoppas ni får fint väder nere i Blekinge i helgen
Kram/Malin

tinaminastina sa...

Hej där!Vad kul att ni köpte gruppen..visst är den fin!Vi har faktiskt suttit i våran i em och fikat...härligt!!

Ha en fin helg å kram!

tina

jessi sa...

det blir så fint hemma hos er! Jag blir så inspierad att köpa ett hus o renovera när följer din blogg!

ha en mysig helg!

kramar

Anonym sa...

Oj, oj, oj, vad snyggt det blev! Vi ses snart!

Grodmamman sa...

Säger som Malin, varför inte måla bordet och stolarna?!? Kan säkert bli jätte snyggt och garanterat billigare!:)
Här ska vi ta ut trädgårdsmöblerna imorgon då vi måste rensa ur vårt förråd.
Kram

Gårdsromantik sa...

Så snyggt golv!
Massor med jobb - men det blir ju så bra sen.

Kika in till mig - jag har en tävling på gång.

Kram Maud

Fröken Fräken sa...

Stiligt golv! Och nog kan man ju måla bordet - när ni nu håller på och målar uterum också!

Nej, inte har det varit soligt vårväder här inte...
Tur att man spenderat ungefär hela dagen inne på Ikea och kommit hem med ny skohylla och fel stekpanna. Och, håll i dig nu!!!, bara ett enda tyg! Inga av de allra nyaste tygerna, som jag spanat in, fanns inne. Fanns en del häftiga svartvitmönstrade, men för röriga...

Nu ska det ätas chokladbollar och vila trötta fötter...!

mamma iza sa...

Super snyggt de kommer att bli med de nya golvet! Du har en sån inspererande blogg... underbar!

Mamma iza sa...

Super snyggt de kommer att bli med de nya golvet! Du har en sån inspererande blogg... underbar! Många kramar Mamma iza