måndag 13 april 2009

Nu är det inte länge till ...



... som vi kan sitta och njuta i vårt uterum!! Annandag påsk har nämligen avverkats där ute med målning på schemat. Klockan nio
i morse var vi uppe och började röja ut de saker vi förvarat där sen vi flyttade in. Var ändå inte sååå himla mycket, blev förvånad själv faktiskt. Dock var det en del saker som gav mig lite "Slänga- eller behålla-huvudbry". Visst är det så att man ibland har svårt för att slänga vissa saker, men man har egentligen ingen större användning för dem. Idag gick jag emot mig själv faktiskt och slängde en hel del, inte har jag saknat dessa under de sex månader som de stått i uterummet, och då kunde jag ju likaväl hutta dem! Känns faktiskt riktigt skönt. Annars är faktiskt jag och Pelle sådana som sparar på en hel del saker bara för att de kan vara "bra att ha" ... Nån gång liksom! ;)


I
dag kvistlackade vi och grundmålade vi alla väggar, Pelle målade t
aket också en gång. Vi ska fortsätta med målningen imorgon hade jag tänkt, om man har någon ork efter jobbet vill säga. Åhh, hade så gärna velat vara ledig några dagar till så jag kan fixa och dona där ute. Invigningen sker iaf till helgen, tror jag. Ska bli spännande att se hur våra nya möbler gör sig där ute! Är så sugen på att inreda!! Stilen kommer nog gå åt de marina hållet tror jag!
Bilder från dagen kommer lite senare, just nu går det tyvärr inte att ladda upp bilder! =(




Uppdate! Här kommer lite bilder!





















Jag och syrran hann även med en långpromenad. Plockade in lite söta videkissar från stranden.









Privata bilder








7 kommentarer:

Malin sa...

Svar: Japp köket kommer från Ikea. Luckorna heter Ädel vit. Bänkskivan har vi dock köpt någon annanstans. Minns ej vart nu...hmm. Aja:) Ha en bra kväll. Kram

Grodmamman sa...

Vilken skillnad det kommer att bli! Men har ni verkligen tänkt över detta?!? Det sägs ju att furu är på modet igen!;)
Kram

Från koja till slott sa...

Grodmamman: Haha, ALDRIG i min värld!! ;)

Malin sa...

Ojojoj...här vart det bildupdate:) Det blir ju kanon!

Svar: Aha, så köket är på tur sen? Vi är supernöjda med Ikeas inredning och vi har sådana där stora lådor istället för skåp på två av väggarna och de är super. Vi har en stor låda som skafferi ist för ett högskåp och man får bra överblick över matvarorna. SUPER! Lycka till med ert val sen då:) Kram

Vårt hem på landet sa...

OJ! Vilken förändring det blir! Skönt att få bort all furu! :)

Fröken Fräken sa...

Ser ut som att det kommer att bli riktigt härligt där i rummet! Men jag håller med, visst är det irriterande när man måste åka till jobbet mitt i ett projekt..
Och den där gamla träsoffa -underbar!!

Fru N. sa...

Tänk vad vit färg kan göra!! Helt otroligt!!