onsdag 8 april 2009

MYS!

Hej! Ingen tid för bloggen idag tyvärr! Efter jobbet stod det golvläggning på schemat, äntligen! Jag lade väl visserligen inget golv, men serverade de jobbande grabbarna med pannkakor minsann! Sedan har vi varit hemma hos svärisarna och hälsat på Pelles bror, sambo och lille M. Dock hade han somnat när vi kom, men jag satt och tittade på den lille sovande bebisen en bra stund. Så himla mysigt!! Han är verkligen världens sötaste lille kille ... ;)


Har också "påskat till det" här hemma idag. Väldigt sparsamt dock, känns inte riktigt som vanligt med all renovering som pågår. Men påsken är ju trots allt inte så lång, så det ska ju ändå plockas ner ganska snabbt igen! Dock undrar jag hur länge mina påskliljor får vara ifred. Finns nämligen några (nämner inga namn!) som tycker de smakar förträffligt bra!


Nope, nu ska jag lämna in för idag!
Såhär långt han vi idag, viktig fotboll på schemat vet ni! Det kommer bli en skarv i mitten där det varit en vägg innan för länge sedan, därav nivåskillnaden på golven. Vi kommer ha en list som är likadan som golvet, så det kommer förhoppningsvis smälta in. Jag är väl inte helt nöjd med detta, men så får det bli!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad det händer grejjer. Snyggt!
Kam kram

Grodmamman sa...

Blir jätte snyggt! Förstår dig med skarven och en list, gillar inte heller sådana lister!:) Här ska vi få bort två stycken när vi gör om kök/vardagsrum. När nu det blir!:)
Kram

jessi sa...

Det blir så fint med golvet!!!

Ha en skön påsk, kramar till dig!

Ursula sa...

Förlåt för inte hört av mig :( har haft så mkt o göra.. Får ta en LÅNGrunda när jag kommer hem istället :) Kram!

Marita sa...

Hej Pernilla!
Kul att golvet blir så bra,
nu återstår snart bara lut
och såpa och en underbar doft kommer att sprida sig i huset.
Glad Påsk, önskar vi er.
Kram Marita