måndag 20 april 2009

Mosaik??


Hej på er! Tack för alla söta kommentarer om vårt uterum, blir jätteglad att ni tycker det är fint! Jag har verkligen lagt ner min själ i detta, målat och målat och målat tills jag knappt kunde titta på färgen längre! Kändes superskönt när det äntligen var klart och ännu skönare att veta att man gjort det helt själv! Nu längtar jag tills lönen dimper ner för då ska jag göra Ikea osäkert!


Eftersom vi hållt på ute hela helgen har golvet här inne fått vänta. Men till helgen ska jag verkligen försöka fixa det, vill ha klart vardagsrummet nu! Sambon måste dock slipa först och sen ska en del knaggar fyllas med en blandning av sågspån och trälim. Efter det kan det behandlas, puh! Så håll tummarna för att vi blir klara till att fixa det i helgen! ;)



Framför kakelugnen finns det nu några brun/beiga kakelplattor (ser dem på bilden där Agnes sitter), inte alls i min smak! Dessa ska bort och vi tänkte ha mosaik där istället! Har inte bestämt vilken färg dock, vill ju att det ska bryta av lite mot det ljusa golvet. Har hittat lite plattor som vi tycker är fina ...


















Gillar storleken på de två första. Tycker den gråa färgen är jättefin. Vit blir det nog inte iaf, även om jag tycker plattan ser väldigt fräsch ut! =)




Har ni något tips på någon bra sida på nätet som man kan få inspiration av??




7 kommentarer:

Grodmamman sa...

Varför vill du inte ha kvar de där plattorna, de var väl snygga?!?;)
Jag hade valt de större grå plattorna, de tyckte jag var snyggast!:) Fint att bryta av det vita lite också.
Tack för kommentaren hos mig, den värmde!:)
Kram

Anonym sa...

Heej,
körde förbi ert hus när vi skulle till Mjällby matchen, visste inte riktigt vart det låg.. Ligger ju havet och HH :-)

Är så roligt att följa vad du gör och få lite insperation själv :-)
Vi håller på med en husaffär nu *jippie* får redan på den 30:e april om det blir någon affär :-)
Hoppas, hoppas, hoppas !!!!

Totalrenovering där med !!!
Blir en massa roliga och svåra beslut som ska tas !!!

Ha de bra. // Titti

Signe 1 sa...

Hej Pernilla! Vad fint du kommer få det:-) Lyktan är köpt på CE inne-ute i Örebro...Kolla in Konradssons.com så LÄR du få inspiration, hihi. Vi köpte allt vårt kakel/klinkers därifrån. Kram Sofia

VITA NYANSER sa...

Tack goa för kommentaren hos mig = )! Vad fint ni har det! Snygg kakelugn. Något som oxå är snyggt är att lägga något gnistskydd i plåt. Men superfint oxå med mosaik, gillar mosaik mycket = ).

Kram l-l

Helena sa...

HEJ!
Du hade rätt ,blogglösa Helena har hittat till din fina blogg:)
Jag håller med om att du ska titta på Konradssons.com.Vi har också köpt allt vårt kakel och klinkers därifrån.De har jättefina saker.
Tror också att det är snyggt med något grått.
Lycka till med ert letande.
Må så gott.
Kram Helena

Fröken Fräken sa...

Jag tycker att ni ska välja någon mosaik som går ton i ton med kakelugnen. Så att varken den eller mosiaken upplevs som smutsig. och så röstar jag för kvadratisk mosaik... bara av den enkla anledningen att jag tycker att det är finast, och så tror jag att det matchar kakelugen bäst.. :-)

Ja, det lät ju som att det kunde bli ett väldigt varmt uterum med så mycket glas.. men har man glasdörrar kan man ju ha dem öppna och få in svalka på det sättet. Jag kan inte heller riktigt släppa den här idén som du märker!! ;-)

Livet på Marbogården sa...

Det var snygga plattor, allihop.