onsdag 29 april 2009

Kan man aldrig bli nöjd???

Hej svej!!


Underbara dag!!! Ok, är visserligen kväll nu, men ändå!!! Hoppas ni haft en lika varm och härlig dag som vi haft här nere i söder! Man kan inte precis kalla det vårvärme, utan snarare sommar! Känns helt knasigt att det är så varmt redan nu, dagen innan Valborsmässoafton liksom! Är rädd för att detta är den sommaren vi får, att det blir kallt och regnigt i juni och juli. Nej, ve och fasa, det hoppas jag vädergudarna sätter stopp för!




Trippen till Ikea igår blev som sagt lyckad. Jag och Syrran hade superkul, som alltid. Vi var även sååå duktiga tycket vi, eftersom vi löste en hel del problem med packningen av varorna i bilen på ett mycket bra sätt! De paket vi hade med oss hem var nämligen för långa så de stack utanför bakluckan en bit. Men det löste vi med rep och grejer, var bara det att mitt stolstätet var så långt fram så jag satt bokstavligt talat med näsan i rutan, och kunde knappt växla för knäna slog i ratten hela tiden! Inte speciellt det ultimata sättet att köra på, men kul hade vi! Skrattade så vi såg knappt vägen!



Idag har pappa hjälpt oss att skruva ihop en hylla, resten fixade jag och syrran själva. Sambon är nämligen och spelar match, och jag var bara tvungen att få upp grejorna idag så klart! ;) Kvällen avslutades med pizza, inte helt fel! ;) Är väldigt nöjd, men har ett litet problem med Lack-hyllan som står i hallen. Från ytterdörrs-hållet sett är den perfekt på sin plats. Men om man sitter i soffan sticker den liksom ut så man ser den från dörröppningen. Detta vet jag inte om jag gillar eller inte! Så det blir nog att "känna av" detta ett tag, ev. får den flytta ... Konstigt att man aldrig kan vara nöjd!? :S





This is what i´m talking about ... Nu har jag bara ställt dit lite saker för att kolla ... Vad säger ni, hiss eller diss????


(Bli nu inte gröna av avund på vårt supersnygga kök i bakgrunen! NOT! )









































Uterummet är jag iaf superdupernöjd med! Ska piffas lite till så klart, kuddar på bänken mm. Men än så länge känns det bra! ;)



Privata bilder


3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Förstår vad du menar, men vet inte heller vad jag skulle göra! Du får nog känna på det ett tag!:)
Uterummet ser jätte fint ut!
Kram

jessi sa...

åååååååh ni har så fint hemma, gillar att se foton från ert hem!

ha en härlig solig 1 maj, här lyser o värmer solen med!

Malin sa...

Uterummet blev verkligen hur snyggt som helst! Det var ett tag sedan jag kikade in hos dig nu-...fy på mig. Vad skoj med din vän som överraskade dig!Kram och ha en bra dag.