lördag 2 maj 2009

Världens chock!

Hej på er! Nu har man haft några dagar av skön ledighet i det helt underbara vädret, väldigt välbehövligt! Inget nytt på husfronten dock ... Skulle ju lutat golvet men det har kommit lite annat emellan som tagit upp min vår dyrbara tid, ha ha!

Det hela började på Valborgsmässoafton, då jag sambon, mamma och pappa, syrran med kille skulle grilla och mysa hemma hos oss. Vi satt i uterummet och väntade på att grillen skulle bli klar, när jag får mitt livs (jag tror aldrig jag blivit så chockad!) överraskning! Det kommer en tjej och tittar in från gården och säger" hej!". Jag fattar inte vad hon gör här liksom, tänker att hon måste gått fel! "Heeej ...", säger jag lite tveksamt och tänker att jag får väl guida henne rätt till det hus hon egentligen ska! Är så mycket sommargäster som börjar komma nu till Hällevik, så jag trodde hon var en av dem! Men då tar hon av sig solglasögonen, och jag ser vem det är!! Brister ut i ett glädjetjut, skuttar ut och får en väldigt efterlängtad kram! Det var nämligen min underbara Oksana som kommit hem från Saudiarabien för att överraska mig!! Och det blev jag ju VERKLIGEN!


Vi hade egentligen bestämt att jag skulle hämta henne i Malmö i nästa vecka, men hela tiden hade hon planerat att komma hem och överraska mig!! Ett väldigt kärt återseende måste jag säga, vi har inte setts sedan i början på augusti, utan endast hörts i telefon under denna tid. Så nu hittar vi på massa roliga saker, man har aldrig tråkigt med den tjejen!



Ikväll blir det grillning och sedan kommer några bekanta till Pelle hit, det är tydligen någon superviktig fotbollsmatch, "El classico", på Tv:n, så vi tjejer får väl sitta och mysa i uterummet istället! ;)




Hoppas ni alla haft en underbar Valborg, det har jag haft iaf!


Idag har jag även haft mina underbara tjejer här på lite fika! Alltid lika trevligt att träffas! Dock ville inte alla bli upplagda på bild, men här är iaf jag och min underbara Carro samt söta Emma!
Privata bilder

5 kommentarer:

jessi sa...

vilken härlig överraskning!
Jag blir så insprirerad av dina hemma och ute bilder, längtar ännu mer och hoppas såå att huset vi är intresserade blir vårt. så det blir en spännande början nästa vecka....

kramisar

Emma W sa...

Tack för god fika och snäll kommentar! Uterummet är lika fint irl som på bild =) Kram Emma

Grodmamman sa...

Kul att bli överraskad så!:)
Ser härligt ut på bilderna och greja inomhus kan man göra när det regnar!:)
Kram

Anonym sa...

Förstår att du blev glad.
Vad roligt!!!
Fixa inne hinner du envecka när det regnar och du inte har något annat för dig.
Njut nu av din efterlängtade kompis.
kram kram

SKOGSHUSET sa...

Hej! Hittade hit från "Mitt vita hus" idag (såg att du vunnit hennes tävling - grattis!). Jättefint hus du verkar ha - ligger det i Hällevik? Bor i ett hus utanför Karlskrona som vi håller på att renovera och fixa och dona på. Mycké jobb blir det, men visst är det kul:-)