fredag 8 maj 2009

Eländes elände!

Hej! Idag när jag kom hem från jobbet möttes jag av en syn i trappan som inte var direkt rolig! Hela trappan var helt svartprickig, och nej, vi har inte planer på att måla den likt kossorna! Utan det var nämligen våra kära kattungar, alias Iris och Affe som naturligtvis varit i farten! De hade vält ner min fina svarta vas som stod i fönstret uppanför trappan, och den föll ju naturligtvis i tusen bitar. Inte nog med det, så klart blev det hack i trappan, så nu är det bara att ta fram penseln igen imorgon. Grrrr.... Dagar som denna har man god lust att sätta in de små liven på Blocket! :S


Inte nog med det så toppar jag mina tidigare krämpor med magont och ryggvärk med en dunderförkylning! Vaknade i natt av halsont och snorig näsa, och dagens undervisning har känts som en dimma. Skönt att det är helg, men mindre roligt som sagt att vara krasslig. Har en stark misstanke om att magen, ryggen och förkylningen som bröt ut idag hänger ihop!


Elände nummer tre (idag är det tydligen bara sådant hos mig) är att min mobil helt slutat att fungera! Är död som en sten och om man får igång den så går det att knappa på den i högst en minut, sen låser sig hela klabbet! Inte kul, och jag känner mig helt handikappad utan den! Så mina vänner, ni som brukar höra av er, jag är mobillös på obestämd tid, hoppas dock verkligen att jag kan fixa detta på nåt vis!


Nej, nu ska vi äta en sen middag, tacos!
Ja, vad säger man!!?

8 kommentarer:

Grodmamman sa...

Glad jag är att jag inte har några katter när jag ser dina bilder!:) Fast jag har två barn istället och det är lika illa ibland!:)
Krya på dig!
Kram

Caroline sa...

Vilken otur! Tråkigt att vasen gick sönder också. Ha det så bra och krya på dig!

Anonym sa...

Katter eller barn. I bland blir man såååå trött på att saker aldrig kan få vara fint en längre stund. Det händer alltid något.
krya på dig
kram kram

Malin sa...

jaa, dessa husdjur!! Vår katt har förstört en hel del... det värsta är nog vår trapp ner till gillestugan, som var så fin i sin valnötsfärg.... nu syns fullt av kloavtryck...."suck"...

Brunkullan sa...

Å. Är det inte ungar så är det djuren....Tur att de oftast är så söta att man förlåter dem fort:)

Susanne

rustik charm sa...

Nej usch vad trist. Visst älskar jag min tisse men när han gör liknande saker, som tur va inte så ofta, är han inte på toppen av listan direkt.
Kram Kristina

Fröken Fräken sa...

Ojojoj, det var ingen toppendag det inte! Katter verkar vara väldans förtjust i att fara och riva i krukväxter och dylikt, så de skulle nog inte passa hos mig. Sedan skulle de kanske inte passa med min kattallergi heller..
Hoppas att allt har vänt och att du har en helt fenomenal dag idag!

jessi sa...

Hoppas du mår bättre snart, låter som rejäl influensa, Du får vila hemma o ta det lugnt nu.
Tråkigt med vasen o trappan, de kan vara busiga de små söta liven!

jag sänder många kramar o kryapådig hälsningar!