torsdag 21 maj 2009

Fler timmar??

Hej! Superduperkass uppdatering här vill jag lova, är medveten om det! Har helt enkelt i n t e h a f t t i d!!! Ikväll har jag haft dansträning hela kvällen, det är nämligen dansshow imorgon och på lördag! Så jag har lite svårt att hinna med allt jag vill för tillfället ...
Hade någon sagt till mig innan vi började renovera att det skulle bli asjobbigt hade jag nog tagit det med en klackspark! Ha ha, hur svårt kan det egentligen vara att måla lite, slänga in nytt golv, sätta ihop ett kök och måla hela hustets utsida, rensa alla överfulla rabatter mm. mm. Nej, så tänkte jag faktiskt innan! Men nu vet jag, jag har blivit klokare. Basta!! Och frågar någon mig en gång till om vi är klara snart så blir jag gråhårig på riktigt!! Grrrr...


Jag kan skriva under på att detta nog är det mest krävande, tipspressande, stressande, irriterande, underbara och roliga som jag någonsin gjort! Vissa dagar känns alllt skit, men så kommer de dagarna som när jag till exempel såg hur fint golvet blev. Då är det värt allt slit, all gråt, alla sömnlösa nätter av grubblerier om materilval, färginköp och framförallt pengar osv.



Jag vill be mina vänner om ursäkt för att jag just nu är världens mest osociala människa, men det kommer bli bättring! Vi ska bara göra klart vardagsrummet, och hela utsidan, fixa gästhuset, trädgården, köket och lite annat smått och gott. Så ja, vi ses väl om sådär typ 2 år!! ;) Dygnet borde haft fler timmar, helt klart anser jag! Vill hinna med så mycket, men det går ju liksom inte...


Bjuder på en bild på mig själv för ovanlighetens skull!


Privat bild

8 kommentarer:

jessi sa...

Vilken fin bild på dig!

jag kan bara tänka mig att det är mycket mer än man någonsin hade anat, alla säger det... då vet jag vad jag har framför mig när vi hittar hus om vi inte hittar helt renoverat i vår smak.. vilket är ju osannolikt!

Vad spännande men danstävling, villken dans? Lycka till!

kram

×Snoffsan× sa...

haaa =) du är ju för rolig! ja jag tänker lite som dig, lite golv här, lite färg där o bygga en liten altan o vips är det klart! eller? ;)

Grodmamman sa...

Det är ju samtidigt det som är både kul och jobbigt med hus, att det alltid finns något att göra!:)Jag tycker dock ofta att det handlar om pengar när det gäller saker man vill göra. Man vet ju ofta vad man vill ha och kan oftast räkna ut att det kommer att ta tid, men så ska man ju ha pengar också!:)
Fin bild på dig!
Kram

martina sa...

hej min söta! kom på varför jag inte är på denna sidan sååå ofta...får mega ångest!! ni bara grejar och grejar...fattar inte att ni orkar och har råd! men det ser sjukt fint ut... ha det bra min vän. kram martina

Annah of Sweden sa...

Jag vet exakt hur jobbigt det är att stå mitt i renoveringen. Som du har jag en andra hälft som är superduktig då han är snickare och väldigt noggrann och har yrkesstolthet så det blir extra fint också! vilket jag inte har något alls emot. Nackdelen är att vi alltid har projekt på G. Senast gjorde vi om vårt master bedroom.... Ha en trevlig fredagskväll hoppas ni har lagt ner jobbet vid det här laget för dagen iaf. /Anna

Anonym sa...

Hejsan :) Jätte fina krukor du har.Älskar krukor i alla olika slag.Har man hus är det verkligen svårt att få tid över till vännerna.Känner igen dettta och vi har inte ens börjat med renoering bara målat lite o inrett men trädgårdne tar ju sådan tid på sommaren.Fast då var denna trädgård inte trädgård innan :P hade bra

Fröken Fräken sa...

Jag har kompisar som hade stoooora planer på att helrenovera sitt hus när det flyttade in för tre år sedan. Och de har faktiskt bytt golv i vardagsrummet... Allt tar tyvärr längre tid än man tror, och samtidigt kan jag ju tycka att det är trist när man är helt "klar". Nä, ständig förbättring gillar jag!

Och du. Man FÅR vila!!

karola sa...

ja alla projekt man tar sig an tar sig i regel minst dubbelt så lång tid som man tänkt sig....