söndag 17 maj 2009

Svårslaget

Hej hej! Varit tyst här sedan i fredes, har verkligen haft fullt upp! Gårdagen ägnades huset och på kvällen var vi ute och åt med arbetslaget som jag jobbar i. Mycket trevligt och god mat. Efter det bar det hem till Oksana för att kolla på Schlagern. Hur mysigt som helst med en massa gott att tugga på! Dock gick det ju inte så bra för Sverige, men det hade jag å andra sidan inte förväntat mig heller! Gillade inte heller Norges bidrag så väldans mycket, utan hejade på Island eller Finland, gillade dem skarpt!


Idag har jag haft en superhektisk dag! Har hunnit med så himla mycket, är nog ganska svårslaget! Ha ha! Imorse tog jag det stora steget, nämligen att luta vårt trägolv här i vardagsrummet. Var väldigt nervös innan vill jag lova, kanske därför jag dragit på det ... Är perfektionist samt kontrollfreak, särskilt när det gäller saker jag själv gör, så detta var jag rädd att misslyckas med. Men det gick hur bra som helst! Golvet blev så fint, så fint, och precis lagom nyans! Dock var det jobbigt för jag envisades med att arbeta med lutpenseln för hand, inte på skaft som kanske många andra gör. Det var helt omöjligt att få lutet jämnt fördelat på varje bräda, men å andra sidan ska ju golvet "leva" lite, så jag tycker inte det gör så mycket! Imorgon blir det att vitsåpa det, kommer då ljusas upp lite till, me like! ;)


Efter lutningen var det dags för dansträning i två timmar. När jag kom hem var jag supertrött, men kände att jag inte ville vila bort denna fina dag, så jag satte igång i trädgården. Rensade alla rabatter som vi påbörjade förra veckan, samt grävde ut så det är klart för att lägga singel. Körde måna tunga lass med jord och var gråtfärdig ett par gånger vill jag lova! Nu är det klart iaf, skönt, och imorgon ska det läggas på markduk och sedan singel på det!



Nu har jag ont i varenda muskel, så det blir bara till att slappa framför tv:n, får väl se hur länge jag orkar hålla mig vaken ...

Reslutatet än så länge ... Har lagt papp över nu så inte våra små fyrfotade ska röja runt!













Detta har jag tampats med idag!
Privata bilder

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Effektiv du har varit i helgen!
Golvet blir jätte fint och rabatterna var välrensade!:)
Här har det grejats lite inomhus och sedan har jag slappat i solstolen!:)
Kram

Signe 1 sa...

Oj vad fint det kommer bli, var ett tag sen jag var inne här, men det går ju verkligen framåt:-) Tävlingsdax hos mig oxå om du har lust:-) Kram Sofia

Cattis sa...

Åhh va fint!! Du har verkligen inte legat på nån latsida...

Kjamis cattis

Livet på Marbogården sa...

Skönt när man får lite gjort, och det ser ju ut att bli snyggt också!

In my house sa...

Börjar med att säga TACK,,, för goá ord.... Blir jätteglad =)

- Men duuuu,,, oj oj oj, vad golvet kommer att bli sketa bra juh!!!!! verkligen snyggt! å så skönt att ni har börjat,,, då går det med fart sen,,, annars kan man dra sig för att "sätta igång"
Kommer att bli kanon!!!!

- Grrrr, här öser regnet ner, så det blir en inne fixar dag idag!

Ha de gottit kraaaam j

Fröken Fräken sa...

Så snyggt som ert golv blir! Och att döma av ett visst foto var det nog smart att täcka golvet med papp så att ingen skulle lämna tassmärken.. ;-)
Du har verkligen legat i i helgen, kanske dags att ta det lugnt såhär på en måndagskväll?!