tisdag 26 maj 2009

Vitaste vitt!

Hej! Nu är jag heeelt slut, trots att vi inte fixat något i huset idag. Den senaste veckan har verkligen varit fullspäckad och jag har inte haft tid att vila ut mig ordentligt. Det märks kan jag säga, känns som om jag går omkring som en zombie! Trots det hatar jag verkligen att vila och ta det lugnt, känner hela tiden stress över något som måste göras. När man även får frågor som: Är ni inte klara med huset ännu??? Har ni fått allt som ni vill ha det nu??? så blir man ännu mer stressad över hur mycket det är som ska göras. Men nu måste jag säga stopp känner jag, måste lyssna på min kropp som säger att just nu har det blivit lite för mycket. Ikväll ska jag bara vila i soffan och ta det lugnt, det förtjänar jag och allt annat kan faktiskt VÄNTA!!
Målaren var här tidigare som ska måla vårt hus. Igår hämtade jag gråa färgprover för att testa vilken grå nyans vi ska ha på gavlarna. Men jag kunde inte bestämma mig, och från början ville jag ha ett helvitt hus. Så det får bli så, huset kommer bli vitaste vitt med svarta takpannor (som redan är nya) och grå ytterdörr. Brygghus, gästhus, garage och uterum kommer istället bli grått med vita knutar. Tror och hoppas det kommer bli bra. Om cirka en månad sätter de igång, kan jag tillägga att jag längtar en aning!!! ;)
Nej, nu ska jag bara SLAPPA!!!

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Ta hand om dig!
Kram

Rebecka sa...

Låter som att det kommer att bli jätte fint.

Stressa inte för mycket att få allt klart. för klar blir man aldrig och det vill man nog inte heller egentligen. för det är ju alla de där förändringarna och sakerna man gör med ett hus som förgyller ens tillvaro i vardagen.

Stor kram

R

jessi sa...

Du gör helt som slappar! Stressa inte med husrenovering, bättre att ta längre tid o njuta av processen. Det bästa i livet är ofta resan o ej målet. Njut o var stolt för varje grej ni blir klara med! Viktigt att ta hand om sig själv med!

kram

Life Of An Angel sa...

Åh vilken rolig blogg jag snubblat in på :-) Själv ger jag mig in i husrenoveringen i samband med att vi får nycklarna till vårt hus på måndag :-) Har inte en aning om vad jag gett mig in på men tänker lite som du skrev i ett tidigare inlägg "hur svårt kan de va".. Antar att jag snart blir varse om annat :-) Ska iaf bli jättekul att fortsätta läsa din blogg..

Kram