onsdag 13 maj 2009

En liten "Nils" har flyttat in

Hej! Nu är jag trötter vill jag lova! Min dag började väl inte precis som man skulle önska sig! Igår var jag och Oksana på Ikea, igen!! Ja, denna gången skulle jag egentligen inte shoppa något, utan endast hänga med, men det förstår ni kanske själva att så inte blev fallet! Kom hem med en hel del "nödvändiga" prylar, och också en liten "Nils" fick hänga med! Har nämligen funderat på att ha en stol i hallen, där man kan sitta och ta av sig skorna till exempel Ska måla om en gammal karmstol som mamma och pappa fått från farmor, men tiden finns inte riktigt till för det nu. Jag är en väldigt otålig person (tror många av er fattat det vid detta laget!) så jag kan inte vänta tills jag får tid att måla stolen, utan hittade istället en jättesöt stol på Ikea (var annars liksom!). Så nu har Nils flyttat in i hallen, och jag känner redan att han kommer bli en bra medlem i vår familj! ;) Ska ha en kudde som går i lila på honom, tänkte jag ...


Åter till min morgon, så började det med att jag inte hittade mina nycklar, varken hus eller bilnycklarna! Fick panik och rotade runt som en galning. Förstod att jag nog glömt dem hos Oksana igårkväll, vi kollade på Schlagersemin där. Ringer till henne, men hon är naturligtvis inte vaken! Ger mig inte och tillslut svarar hon! Ber henne kolla, och visst var de där! Stressad som tusan hoppas jag på cykeln och cyklar i raketfart bort till henne och hämtar dem. Tillbaka med andan i halsen och in i bilen! Superstressad var jag och därför har dagen inte varit den bästa. Typiskt mig är det iaf, och hädanefter tänker jag ha stenkoll på mina nycklar!


Kvällen har spenderats på fotboll, Mjällby mötte Hammarby i Svenska cupen och det blev vinst med 4-2!! Så gott!!! Nu får de möta AIK härnäst, kommer bli riktigt spännande!
Här ser ni Nils kika fram! Bilder på mina två senaste möbelinköp från Älmhult. Dock ska det piffas på sideboardet, har inte hittat de rätta sakerna ännu!
Privata bilder

9 kommentarer:

Grodmamman sa...

Snygg stol och jag gillade ditt sideboard. Vill också ha ett i vårt vardagsrum och försökte få sambon att snickra ett, men han gick inte med på det. Han ville ju inte ha något!:) Nu fanns det en beskrivning i boken jag skrev om, så jag blev faktiskt lite sugen på att fixa till ett själv! Får väl se hur det går med det!:)
Hoppas att du får en bättre dag idag!
Kram

Malin Winbladh sa...

Fint sideboard, man kan ju göra som tittskåp i det. Det är min ena dotter lite sugen på och vi ska snart göra om åt henne från småbarn till stor tjej...
Hälsar
/Malin

Caroline sa...

Det blev ju jättefint! Ha det bra!

Livet på Marbogården sa...

Det blev tjusigt värre!

jessi sa...

Ni har så otroligt fin hemma, gillar allt ljust o vitt. Bra smak!

kram

Experience No 1 sa...

Trevlig helg

http://experienceno1.blogspot.com

Anonym sa...

Halloj tjejen! Det där sideboardet var otroligt snyggt! Vi saknar er! Hoppas att allt är riktigt bra med er!

JAg håller på och försöker värva lite nya medlemmar till min blogg. om du också är intresserad, så gå in på den här adressen:
http://www.viraltrafik.se/?BeritBryhnja

Skulle ni ha lust för en liten tur upp till Stockholm, så är ni alltid välkomna! Annars ses vi i sommar!

Ps. Den lilla hunden Bob fick av er är han favoritgosedjur och heter numera Pelle. Ds.

//ZR// sa...

Vad roligt & se att du har varit & besökt Älmhult, Ikea. Bor nämligen i Älmhult & jobbar på Ikea fast i restaurangen....*ler*

Anonym sa...

Hej eva här vad fint ..en fråga var i från kommer kuddarna?

fin blogg fina bilder fint allt ju.

kram eva