måndag 18 maj 2009

Så glad, så nöjd, så bra!!!


G
od kväll! Vissa dagar känner man sig bara så himla stolt och nöjd över sig själv! Idag känner jag så, men jag skulle inte sagt detsamma för ett antal timmar sedan!


I
dag skulle jag vitsåpa golvet efter lutningen igår. Trött och hungrig satte jag igång direkt efter jobbet. Först borstade jag golvet så att all överflödig lut skulle släppa, samt dammsög noga. Var väldigt nöjd med färgen på golvet och därför blev jag helt förskräckt när jag tog första mopptaget. All vit färg bara försvann och furufärgen uppenbarade sig!! Jag fick panik och tänkte att jag naturligtvis måste gjort något galet! Ringde i panik till min snälla faster Marita som behandlat sitt golv på samma vis. Fick lugnande ord från henne att det skulle vara så, det ljusas upp efter hand. Dessutom skulle jag vitsåpa det ytterligare en gång imorgon, om jag vill ha det ljusare. Fortfarande lite skeptisk fortsatte jag mitt mopparbete, jobbigt, drygt och tröttsamt var det.


Efterråt gick jag ut i trädgården. Fortsatte mitt arbete i rabatterna med att lägga markduk där det ska vara singel. Hade ett jäkla jobb att hitta stenar som jag kunde lägga så att den inte skulle blåsa bort! Var till och med inne hos grannen ( sommargäster som tur är) och snodde åt mig en del! ;)


N
är jag sen kommer in, ännu tröttare, öm i kroppen samt full med blåsor i händerna, möts jag av en helt underbar syn! Golvet hade torkat till och det var så himla fiiint!! Inte så vitt som igår när det bara var lut, men ännu finare! Man såg ådringen på golvet och det kändes liksom lyxigare på något sätt än när det var vitare! Och då började jag gråta, ja, det kan tyckas löjligt, men jag var så slut i huvud och kropp (kan tilläggas att klockan var nio och jag satte igång vid fem!) att allt bara släppte!! Var så glad att det blev som jag hade tänkt mig från början!

S
å nu sitter jag här så glad och nöjd och STOLT för jag har gjort detta helt SJÄLV!!!! Beundrar mitt verk och vill inte gå och lägga mig!! ;)







Är så mycket finare i verkligheten, går inte att få någon bra bild i detta ljuset! Imorgon blir det en omgång såpa till, sedan dansträning och ev. hämtning av singel! Puh, dygnet skulle haft fler timmar ...



Tack Marita, för att du alltid ger mig peppning, bra tips och råd! Du är en klippa!





7 kommentarer:

Grodmamman sa...

Så skönt att det blev bra till slut! Hade nog reagerat likadant om jag varit du. Ofta har man ju en bild i huvudet på hur man vill att det ska se ut, redan innan man börjar!:)

Kram

Fröken Fräken sa...

Klart att du ska passa på att vara glad och stolt över det fina arbetet! Tycker ofta att det är så att när man är halvvägs in i ett ommålningsprojekt så drabbas man av tvivel och man undrar om det kommer gå åt skogen. Men så vänder det, och då nästan hoppar man av glädje!!

Anonym sa...

Haa =) härligt att du bjuder på dig själv tjejen! o vad fint det blir!!! jag o sambon letar hus för fullt o jag blir snart knäpp av att inte hitta det perfekta huset för oss... ha det gott! kram Malin A

DRÖMHUSET sa...

Golvet blev sååå fiiint!!!!
Vad du är duktig! Förstår att allt släppte när det var klart, är precis som du perfektionist och skulle bli så besviken på mig själv om det inte blev som jag tänkt mig :-)

Vill med ha ditt golv nu....

Kram på dig / Sofie

jessi sa...

Du ska känna dig som glad, nöjd o stolt som du bara kan! Du är värd det gumman!

superfin blir det men det var väntat för det brukar bli det hos er!

kram

Maria sa...

Klart du ska vara nöjd och glad! Det blev ju superfint!!!

Förstår din känslosamma reaktion. Du kan vara stolt över ditt verk.

Visst är det mer njutbart då man gjort arbetet själv, trots att det varit slitsamt.

Nu får du njuta av ditt golv:)

Kram Maria

Anton sa...

Hej! Du har ett fint hus...
Vill bara tipsa om de finaste elementskydden. http://boelement.com