tisdag 7 april 2009

Grrr....

Hej ... Idag känns det verkligen som om hormonerna ligger utanför kroppen. Hmm..konstigt. Är så känslig och trött och .... ja, irriterad!!! Vissa dagar känns det väl så. Började i morse när jag vaknade och var helt igentäppt i halsen, hade fruktansvärt ont! Var tvungen att ringa till jobbet och säga att jag kom lite senare så jag hann att känna efter om jag överhuvudtaget var frisk nog att jobba. Proppade i mig alvedon och körde dit ändå. Känns lite bättre i halsen nu, tur är väl det. Har absolut INTE lust att vara hemma igen, det förlorar man på tok för mycket på. Efter jobbet flängde jag till stan och tröstshoppade lite, var faktiskt väldigt längesedan som jag köpte kläder till mig själv så jag unnade mig lite vårfint.
När jag väl kom hem, slut i kropp och huvud, så bytte älsklingen däck på bilen. Fine, tänkte jag men jag visste att han och pappa bestämt att lägga klart golvet idag. Dock ingick det inte i sambons planer ... Kände hur tårarna brann bakom ögonlocken och var tvungen att fly in. Började nästan gråta för det! Det är bara det att jag är så in i bombens trött på alla golvpaket som belamrar köket och hallen, vill få bort dem och ha golvet färdiglagt så jag kan behandla det innan helgen. Dessutom kommer sambons bror m. familj ner imorn från Sthlm, och då vill jag inte ha det såhär stökigt. Fy vad jag är trött på att alltid ha en massa saker liggandes överallt, känns liksom inte någon mening att städa då!! Renoveringens baksida antar jag ...
Vet inte heller när jag ska hinna att göra påskfint här ... Ahhh ... Som ni märker är jag inte rolig idag. Har nog att göra med att man är trött också, hade också behövt påsklov som andra lärare verkar ha .... Ja, SUCK!!!

1 kommentar:

Grodmamman sa...

Förstår dig fullständigt! Har redan börjat störa mig på alla grejor från uteförrådet som nu finns i vårt inneförråd! Att sedan en hel del grejor är mina är en annan sak!:) Kanske att jag kan få tummen ur och få ordning på lite projekt som finns där inne nu när jag är ledig!
Hoppas att det känns bättre imorgon!
Kram