onsdag 15 april 2009

Envis och behöver lite hjälp ...

God kväll! Precis inkommen efter målning g av uterummet. Fick bege mig in nu eftersom det blev helt mörkt ute. Dock är jag så himla envis när jag väl sätter igång med något, och bara måste slutföra det. Får någon konstig ångest när jag lämnar något halvfärdigt, vet att det låter lite knasigt! Nu kunde jag ju inte ta några bilder heller, pga mörkret, får göra det imorgon istället. Hoppas då att det är sista lagret färg som stryks, furu är faktiskt himla svårt att få riktigt vitt!



Nu är jag sååå trött, kommer att drömma om vita färg och penslar hela natten känns det som! En annan sak som vi funderar på är att köpa ett nytt, lite mindre matbord och ha här inne och istället sätta ut det vi har (som man kan sitta upp till 8 personer vid) i uterummet istället. Vill så gärna ha ett vitt, lite stilrent matbord här, som inte är så stort och klumpigt. Vi kommer istället ha ett större bord i utbyggnaden när den blir klar.




Har hittat två fina på Mio som det dessutom är kampanj på just nu. Är så sugen på båda (inte att köpa båda alltså!), men vilket är egentligen finast? Det ovala eller fyrkantiga???
Det fyrkantiga kostar 1950 kronor och det ovala på sista bilden 2500 kronor. Skiljer trots allt 500 spänn ...
Vad tycker ni???

9 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vi har ett ovalt matsalsbord nu och det är jag jätte nöjd med. Om bordet inte är jätte brett så är det lättare att få plats med två extra på varje gavel när bordet är ovalt. Måste dock tala om att vi funderar på att byta ut vårt ovala bord mot ett annat rektangulärt, men jag ska då se till att det är hyfsat brett så att man får plats med två på gaveln!:)
Vi har det bordet vid våra fåtöljer, ett runt litet bord med de benen.
Kram

jessi sa...

vad svårt, båda är fina! Jag har runt men vill inte ha det i nästa lägenhet. (blir avlångt istället)
Kanske den ovala!

ha det så gott o renovera försiktigt, ta tid att bara vara med!

kramar!

jessi sa...

haa det blev fel, jag menar det fyrkantiga!

kramar

Marita sa...

Hej Pernilla!
Ett inlägg ang.borden;
Jag hade utan tvekan valt det ovala bordet, ger fler
platser om så skulle behövas och ger ett mjukare och läckrare intryck.
Kram Marita

Anonym sa...

Hej Nilla,

Håller med Marita i hennes inlägg, men vad ska jag säga när jag själv har det ovala!=)500 kr hit eller dit är inte mkt för din plånbok (skoj)

ha en bra dag!
KRAM carro

Anonym sa...

Såg dej på Grands mingelbilder - vilka slemhögar du slingrade dej med! Har du tappat omdömet i en burk målarfärg??

Ana sa...

Jag gillar det ovala bäst...själv har jag ett runt...de är så snygga och enkla...

Helena sa...

Hej!
Jag tycker att båda är jättefina,men hade nog valt det ovala.Tror att det skulle passa jättebra hemma hos er.
Lycka till med ert val.

Ha en trevlig kväll.

Kram Helena

Anonym sa...

Ser att du redan fått hjälp. Jag håller med på det ovala. :) Vi har ett ovalt själv och jag trivs KALAS med det!! Skulle inte vilja byta ut det och vi har ju haft det två år iaf. :)

Hoppas du känner dig lite gladare nu med tanke på trista och onödiga kommentarer. :( Det är så trist att få sådana. Människor som gör så, kan inte vara tillfreds med sig själva.

Din blogg är trevlig, ditt hem är fint och du verkar va en supergo tjej. Glöm inte det! :)

Kramis Malin I&D