söndag 26 april 2009

Jaha, då var det över igen!

Helgen alltså... Veckorna går förvisso snabbt, men helgerna bara fullkomligt rasar förbi. Känns som man har så många ambitioner när helgen närmar sig, men sen hinner man inte med hälften av det när den väl är här! Lusten för att göra något har dock inte infunnit sig, tror det kan bero på det underbara vädret som varit eller att jag helt slet ut mig med uterummet förra veckan. Lut och såpa har iaf inhandlats till golvet, men någon slipning har jag inte sett röken av. Sambon har lovat att göra det på torsdag, då han är ledig så det får vi verkligen hoppas på ... Dock har jag lärt mig en sak med renoveringen så här långt, och det är att när man säger att något ska vara klart inom en viss tidsram, så kan man lugnt räkna med att det tar 2-4 veckor längre! I alla fall här hemma, vet inte hur det ser ut hos er andra.


Denna helg har tillbringats mestadels utomhus, på vår innegård där det är hur härligt och varmt som helst när solen visar sig. Vi har grillat och ätit gott så det har verkligen varit lyckat ur den synvinkeln. Blev en snabbis in på Village igår också när jag ändå befann mig i Kristianstad, men eftersom lönen inte dimper ner förren imorgon fick jag snällt hålla tillbaka mitt shoppingbegär. Blev ändå lite smågrejer till uterummet!









Privata bilder

2 kommentarer:

In my house sa...

Neeeeeeeeeeej så inte GRÄS,,, hjärtat!!! ni kan ju trycka ner lite sättpotatis över hela!!! potatis håller ogräs borta,,, så då behöver du inga gröna fingrar och inget pass eller rensning!!! lite dill och gräslök i ett hörn!!!! Joooooo, det måste du!!! köp några påsar och tryck ner i fina rader,,,, LOVA MIG =) =) =)
Annars kommer jag och gör det =)

Kramiz

Grodmamman sa...

Visst går helgerna fort! Här hade vi inga direkta planer då sambon jobbade, men vips så fanns det program ändå!:)
Här kommer också lönen imorgon, fast jag kunde inte riktigt hålla mig då jag var på handelsträdgården idag!:)
Kram