lördag 12 mars 2011

Festlördag!

Hej fina!

Vill först tacka för era supergulliga kommentarer om vårt vardagsrum, det värmer oerhört mycket! Det är alltid sårbart att lägga ut bilder på hemmet eftersom jag vet att det finns en del som bara är "nyfikna" och är inne här och kikar och som aldrig skulle erkänna det in real life, men som ändå bedömmer och tycker si eller så. Visst, det är en öppen blogg så det är fritt fram och kika och bedöma, men som sagt det är ändå alltid utlämnande att lägga ut bilder på hur det ser ut här hemma. Mitt val och jag får "skylla" mig själv att vem som kan kika in. Jag väljer att fortsätta göra detta så länge jag själv känner att det är ok och kan inspirera andra. Vet ju att ni är många som läser som själv håller på med renovering och dylikt och då är det alltid kul att man kan ge inspo eftersom vi själva varit/är där!

Ikväll ska vi slå klackarna i taket och gå på galej här i Hällevik. Vi ska till bygdegården på 25+30-års fest till min vän M och hennes lillebror, ska bli så kul! Elliot ska för första gången sova borta, farmor har fått äran att ta hand om lillprinsen ikväll/natt och vi är tacksamma för att hon ställer upp. Kommer bli jättekonstigt att inte ha min lilla älskling bredvid mig inatt, men detta blir nog bra då jag kanske kan slappna av lite mer och inte känna att jag vill gå hem. Så brukar det vara när man är iväg, att jag knatar hem relativt tidigt för man vet att lillen väntar och att natten inte nödvändigtvis innebär sömn. Då vill man inte vara alltför trött så därför tar man det lilla lugna och beger sig hemåt i tid. Ikväll kan jag alltså gå hem när jag vill, känns ju lite ovant faktiskt! Hoppas lilleman somnar och så hos farmor, men det brukar inte vara några problem annars! Är nog värst för mig ändå kan jag tänka mig ...

Tänkte visa lite fler bilder från vårt hem. Idag får ni kika på stora hallen på nedervåningen!









Pelle har köpt ny kamera och jag ser att datumet kommer med, inte så snyggt kanske på bilderna! Får ta väck det nästa gång jag fotar, för det borde man väl kunna ...?

Förresten så kan jag säga att värderingen gick kanonbra! Så himla skönt att få ett "kvitto" på det man lagt ner sååå himla mycket jobb och tid på, så vi är mer än nöjda kan jag avslöja!! ;)

Trevlig lördag kära läsare!

5 kommentarer:

Suss sa...

Ni har det så fint hemma i Hällevik! Och vi ses faktiskt ikväll, Becka och jag peppar igång här hemma på Grottvägen :) <3

Lindy sa...

Snyggt snyggt i eran hall! Gillar det enkla och stilrena. Ha en trevlig kväll!

SOFIE sa...

Men gud vad roligt! Grattis ;) Det förstår jag, ni har ju så himla fint hemma!!! Så kul att få följa med runt i erat fina hem! =) Längtar efter fler bilder! ;)

Hoppas ni får jätte kul på festen! Har inte kommit så långt ännu att vi kan lämna bort lilltjejen då jag fortfarande ammar, men jag kan tänka mig att det blir lite klyven känsla när man väl kan! =) Så härligt att ha en massa som kan ställa upp och säkert njuter för fullt av att få ha en liten gosig minis hemma hela natten =)
Massa kramar!!

ღ ℬabbi sa...

Hej..surfar runt lite bland bloggar och blader och hamnade här. Jättefina bilder och snygg inredning. Vitt är vackert. Ja det ska gå att ta bort datumet så du slipper dom när du fotar :) Ha en bra vecka..Tjingeling

Vita villan sa...

Vad fint ni har fått det. Jag undrar vart du köpt "halk mattorna" eller vad det nu heter....som du har på trappen. Jätte snygga, är ute efter liknande