onsdag 9 mars 2011

Gangster!

Hej!

Nu är äntligen bloggen återställd, sidomenyn är på plats och ingen är gladare än jag! Det var så enkelt att jag hade skrivit ett inlägg där antingen bilderna eller texten var för stor, jag tycker inte bilderna var större än andra men det hjälpte i alla fall att ta bort hela inlägget. Nu känns det mer "som hemma" när man kikar in här, var liksom inte kul att gå in innan när det inte såg ut som vanligt! Vet dock inte om jag ska ändra designen helt, tror nästan det, men det får jag ha hjälp med. Det var för övrigt Pelles lillebror Kim som fixade tillbaka det till mig, stort tack till dig Kimpa!! =)

Idag har vi varit på mamma/bebisträff med vårt mammagruppsgäng hemma hos Anna & hennes lilla Ester. Så trevligt som vanligt hade vi och Elliot somnade i vanlig ordning som en stock efteråt. I eftermiddag har jag storstädat huset och Elliot har myst hos farmor och farfar. Så glad att vi har våra familjer så nära då de lätt kan rycka in om det behövs. De ställer alltid upp och är verkligen guld värda!

Anledningen till storstädning är att vi ska värdera vårt hus imorgon, spännande! Fick erbjudande hem i postlådan om en gratisvärdering och vi nappade på det. Mest för skojs skull för att se om allt slit med huset lönat sig något. Vi är dock inte klara helt ännu, har som sagt ett rum kvar och lite annat fix. Min dröm är ju också en altan på framsidan med fönsterdörrar ut, men det väntar vi med.

Elliots nattliga eskapader håller i sig fortfarande. I natt vaknade han vid ett och var superduperledsen. Mamma tröstade och tröstade men lilleman var bara så förtvivlad. Gav honom välling som han klippte på två röda men vart ändå inte glad och nöjd efteråt. Efter en hel timme somnade han dock och jag likaså kan jag säga. Så man har ju inte varit så pigg idag precis .... Hoppas detta går över! Det som är jobbigast är att han är så ledsen, gråter riktiga krokodiltårar. Man vet ju inte vad som rör sig i hans lilla huvud, sötungen min! =( Konstigt är att han natten till tisdag sov jättebra och vi gick inte upp fören vid 10-tiden! Så det varierar minst sagt!

Nej, nu ska jag lägga en liten trött kille här och hålla tummarna för att denna natten blir betydligt bättre!










Igår hade vi en riktig liten gangster här hemma som fräste runt i sin gåstol och skulle pilla på ALLT!! Man får verkligen vara vaksam för hans armar kan bli riktigt lååånga! =)

1 kommentar:

SOFIE sa...

Lilla sötnosen! Ni har så fint i köket =) Vad skönt att allt är som det ska på bloggen igen ;) Ella är också inne i någon period nu när hon blir extra ledsen och inte sover så bra.. men det är verkligen som du skriver olika hela tiden! Massa kramar till er!!