söndag 20 mars 2011

Kitchen

Godmorgon söndag!

Idag var jag och lilleman uppe vid 7-snåret. Han ville inte somna om efter lellen (vällingen) så det var bara att upp och hoppa! :) Jag fick sovmorgon igår så idag var det pappans tur att få sova lite längre. Elliot har sovit hela natten från ca halv nio igår kväll så klart han var pigg. Att det sedan är ljusare nu på morgonen gör nog sitt med tror jag. Det är helt ok att stiga upp vid 7 för min del, bara han sover om nätterna. Nu gör han faktiskt det igen, vågar knappt skriva det för då ändras det väl! :/ Men jag tror hans uppvaknande och oroliga sömn om nätterna förra och veckan och veckan dessförinnan helt enkelt berodde på att han var i någon utvecklingsfas. Vi hoppas det iaf och håller tummarna för att hans goda sömn håller i sig nu, så man kan ladda batterierna för nästa fas som kan dyka upp när man minst anar det! ;) Nu ligger han och sussar här bredvid mig i soffan. När han vaknar blir det lite gröt för hans del och så hoppas jag att solen tittar fram så vi kan gå ut!

Tänkte visa er lite bilder från köket som jag knäppte för ett tag sedan. Vi är jättenöjda med vårt kök som kommer från IKEA. Vi valde luckan Applåd, en helt slät, vit lucka. Har inte ångrat att vi valde denna istället för den högblanka Abstrakt som vi först var inne på. Kom sedan på att vi skulle ha högblankt vitt golv (Markland, också från IKEA) så det hade nog blivit lite för mycket med blanka luckor också! Golvet är vi också jättenöjda med, även om det kanske inte är superpraktiskt med vitt golv när man har tre katter och en bebis. Lägg också till en mamma som fäller kopiöst mycket hår! ;) Då förstår ni att det blir till att städa det ganska ofta! Men jag gillar det iaf jättemycket, har fått mycket beröm för golvet så jag kan ta att det blir lite skitigt emellanåt När det är rent så är det i alla fall jättefräscht till de vita luckorna!


Före



Efter






Ska försöka ta lite fler bilder så man ser helheten bättre!

Idag är jag sugen på att rida så det blir kanske en ridtur senare i eftermiddag! Hoppas ni får en skön söndag med dem ni tycker om mest! :)

5 kommentarer:

En liten del av mig sa...

Oj vilken skillnad, jättefint har ni det! Vilket jobb ni har gjort! Jag är imponerad:)

Skönt att han sover bra på nätterna igen, det gör Moa också. och då gör det inget om man går upp 07 ;)

Ha en skön söndag och en fin ridtur. Jag blir otroligt avis! Kram!

Grodmamman sa...

Snyggt kök ni har! Vi gjorde tvärt om, tog ett mattlackat ekgolv och de vita högblanka luckorna Abstrakt. Är också helnöjd med vårt kök.
Skönt att sonen börjat sova på nätterna igen. Var säkert som du säger en utvecklingsfas, men det är då man inser vad beroende man är av ordentlig sömn!
Kram

SOFIE sa...

Så himla roligt att få se föra och efter bilder! ;) Supersnyggt kök har ni!! =) Massa kramar!!

Anonym sa...

Sååå fint ni har! Jag skulle kunna flytta in direkt:) Ni har verkligen gjort ett grymt jobb. Wow! / Sofie i Ystad (meritportfölj)

Anonym sa...

Vad hittade ni tapeten?