måndag 14 mars 2011

Oförändrat

Hej svej!

Ny vecka igen, tiden rusar förbi! Bra förvisso, då jag toklängtar till riktig vår, värme i luften, penseér och påskliljor och tunnare kläder. Visst kommer våren nån gång, men ibland känns det som evigheter till! Idag är det en gråmulen dag här hemma och det känns som allt annat än vår, allafall när man sitter här inne och tittar ut. Idag skulle vi varit på babyrytmik som vanligt, men vi har fått förhinder så vi är tvungna att hoppa över det idag. Tänkte ta en promenad senare istället när vi kommit hem från annat och hoppas att det inte börjar regna tills dess.

Helgens födelsedagsfest var mycket lyckad och vi hade superkul. Var svårt att släppa tankarna på Elliot i början, men när jag ringt och förvissat mig om att han hade det bra så kunde jag slappna av lite mer! Och natten hade gått bra så det kändes jätteskönt när vi i söndags hämtade hem en glad liten kille! :)

För övrigt är det ingen förändring med Elliots sömn. Natten till idag har varit minst sagt jobbig, han vaknade första gången vid tolv och därefter ca en gång i timmen fram till tre-fyra tiden och sov sen till nästan halv nio, vilket i och för sig var skönt. Men detta är superjobbigt, jag skulle ljuga om jag inte sa det. Jag hoppas så att det går över men nu har det hållit i sig i en vecka, så vem vet om detta kommer hålla i sig nu framöver. Tycker mest synd om lilleman som är så ledsen när han vaknar, eller han vaknar ju inte utan han bara skriker och är nästan sovande. Om man bara visste vad som rörde sig i hans lilla huvud ....







Förresten imorgon är det den 15 mars och exakt ett år sedan jag blev sjukskriven för risk för förtidsbörd när jag var gravid. Jag har alltså varit hemma i ett år imorgon, helt galet!

5 kommentarer:

Emelie sa...

Hej Hej Pernilla. Ville bara stötta lite i sömnproblemn (även om jag vet att man inte blir piggare av det). Vet precis hur du har det, när Nova va mellan 6-8 månader så gick jag runt som ett ösregn mest hela tiden. Hon vaknade ledsen, ofta och va väldigt frustrerad över att inte klara av saker själv som hon ville. Det kändes som att hon i den åldern själv ville hitta rätt läge, lägga sig på sidan för att få det skönt m.m men behövde hjälp så vi fick va där o vända, trösta m.m men efter ett tag så klarade hon det och då lugnade allt sig. Vet att det i nuläget känns hopplöst o för Elloits del kanske det är ngt helt annat, mardrömmar m.m. Men man har all rätt o va trött o klaga över det för det är tufft att aldrig få sova. Hoppas ni får en bra dag trots allt och snart är våren här (hoppas vi). Kram Kram

Anonym sa...

Hej. Kan bara tröstande säga att den av de största utvecklingsfaserna bruka uppstå runt 9 månader och då kan det även dra med sig orolig nattsömn och massa andra trubbel som separationsångest mm. Efter regn kommer solsken!

SOFIE sa...

Ella är också inne i någon period nu då hon vaknar ofta på nätterna och är ledsen, så fort hon får komma upp i famnen blir hon lugn på en gång och somnar igen, men när man lägger ner henne blir hon ledsen och vaknar igen.. såhär har hon inte alls varit förr... och jag håller med om att det är skitjobbigt att bli väckt hela tiden.. det spårar ju av sig på dagen efter också när inte humöret är på topp efter dålig sömn.. jag hoppas med dig att det bara är något som går över.. det har ju kunnat blivit liknande såhär ibland förr.. men nu känns det som att det har hållt i sig lite längre.. En massa kramar till dig och sötnos Elliot!

Jenny Thorsen sa...

Hej Pernilla. Laerke är också inne i nån utvecklingsfas nu och vaknar flera gånger per natt. Vi har varit så bortskämda innan för hon har sovit hela nätter sen hon var 3 mån. Men nu vaknas det med gallskrik flera gånger per natt. Men hon är lika pigg på dagarna för det. Det är dock inte jag =( Har du läst boken "växa och upptäcka världen". Man får mycket "aha" upplevelser när man läser den. Hoppas lille Elliot börjar sova bra snart igen. kram

Janni&Emilia sa...

Gud så söt han är!! hoppas allt är bra med er! kramar