fredag 18 mars 2011

Idag är ingen vanlig dag ....

...för idag är det min systers födelsedag, hurra, hurra, huurraaaa!! :) Världens bästa lillasyster/moster fyller 24 bast idag och vi ska därför spendera eftermiddagen hemma hos henne och hennes sambo Simon och äta massa gott! Får ju unna sig när det är kalas och allt! ;)




Jag & syrran sommaren 2009. Denna bjuder jag på! ;)


Lilleman sover nu men jag får nog snart väcka honom för byte av kläder och lite avtvättning! Min son har överhuvudtaget inget bordskick när han äter. Varje måltid slutar med mat precis överallt och värst är det när det kletas in i håret! Vet inte hur många gånger per dag man får tvätta av honom, vilket han förresten fullkomligt avskyr. Blir arg som ett litet bi när man ska torka honom runt munnen exempelvis! Så jag hoppas hans bordskick ändras, i alla fall tills han börjar skolan haha, annars får denne lille kille det svårt att få några tjejer!! ;)

Föresten vad hände med vädret?? Från vårkänslor till SNÖ! Dagens promenad var allt annat än rolig då jag fick plöja fram med vagnen i snö/slask/gegga! Till råga på allt hade jag naturligvis mina gympadojjor med hål på sidan så gissa om mina fötter var totalt dyngsura när vi kom hem! :/ Nej, nu bestämmer vi att det blir vår nästa vecka, ok?? ;) Så förbannat trött på denna vinter nu!

By the way, igår var ni vääääldigt många som kikade in här, statistiken sköt i höjden! Så kul, och välkomna alla ni nya läsare!




Ikväll spelar tydligen Pelles favoritlag Djurgården någon viktig hockey-match. Lille prinsen laddade upp för fullt inför detta i morse! :)

Happy friday önskar vi er!

2 kommentarer:

zalina - olivias mamma sa...

Haha, Olivias mamma brukar stå och toka sig järnet bakom kameran så det kan vara därför :) Känner mig lagomt löjlig ibland, fniss!

Hoppas ni har en trevlig helg! Kram från oss

Moster sa...

Vilken härlig bild, blev många sena nätter på den uteplatsen den sommaren :-) Tack igen för innan, är så mätt att jag snart spricker! Kram