onsdag 23 mars 2011

Full rulle

Idag har vi haft en mysig dag tillsammans med mammorna och deras bebisar från vår mammagrupp. Dagen spenderades hemma hos Anna och hennes lille Ville. Vi har verkligen superkul när vi träffas, är så glad för att vi har träffat alla dessa goa människor! Elliot gillar det också, det märks verkligen när man ser dem tillsammans!

Igår var vi hemma hos min syster och hade en lika mysig dag där. Först gick vi en lååång promenad och sedan satt vi ute och fikade i solen, jättehärligt. Och det var så himla varmt! Blev genomsvett på rundan ändå hade jag inte så mycket kläder på mig. Idag har det dock blåst mer och inte varit lika varmt, men det känns som om vädret har slagit om nu i alla fall, skönt!

Elliot lever om för full rulle här hemma nu om dagarna. Man kan inte sätta honom i gåstolen utan att han hittar på bus. Öppnar man en låda eller ett skåp är han där på 5 röda sekunder och ska inspektera. Kylen är en klar favorit och han ger ifrån sig riktiga glädjetjut när den öppnas. Då ska han fram och dra ut massa saker därifrån, populära saker är majonästuben samt soja-flaskan. Det gäller verkligen att vara på sin vakt, för det går supersnabbt! =) Han har även börjat rulla runt och på så sätt förflytta sig när han ligger på golvet. Jag la honom på lektäcket igår och så lämnade jag honom någon minut för att ta på mig ytterkläder. När jag tittade mot honom låg han helt plötsligt under korgstolen från Ikea som står en bit därifrån! Jäklans busunge, hihi! ;) Han försöker även ta sig fram genom att krypa, men det går inte så bra än så länge. Han tar spjärn med knäna och försöker häva sig fram, så det kommer nog snart! Så himla kul att se alla hans framsteg. Och allt detta har kommit efter hans vecka när han sov så dåligt så jag tror stenhårt på de dära utvecklingsfaserna!


Tänk när han var så här liten, känns som alldeles nyss! Vår stora lilla kärlek!







Helt plötsligt är han så här stor och spanar in morsans Rebenshopen (stavning på det??) i kylen! Ha ha!



2 kommentarer:

Kikan sa...

Vilka söta bilder. Kram Kikan

Anonym sa...

Hej! o tack för en kanon bra blogg! Underbar son o jättefint hus!jag har en fråga som är väldigt personlig så om du inte vill svara så förstår jag dig! men du har skrivit i din blogg att ni hade lite svårt att bli gravida, att det tog tid... nu undrar jag hur man ska stötta sin vän som befinner sig i just denna situation, dom har försökt nu i lite över 2 år men det händer inget.... jag känner mig lika ledsen som dom o vet inte riktigt hur jag ska göra...

Kram!