söndag 9 maj 2010

Andnöd

Hej på er!


Denna dagen har varit riktigt jobbig ur andningssynpunkt. Jag har verkligen haft SKITSVÅRT att andas! Magen och brösten (känns det som iaf) trycker liksom på lungorna och när jag sitter ner i soffan blir jag helt yr och dan. Känns som om jag inte syresätter hjärnan ordentlig, skitskumt ... Kan ju gärna inte stå upp hela tiden, även om det känns mycket lättare när jag står upprätt.

Antar att detta är vanligt, min BM sa ngt om det i fredags, men det är likväl obehagligt. När jag inte mår bra eller när något känns konstigt blir hela jag påverkad av det och mitt humör blir hemskt rent ut sagt! :/ Jag står ut så klart men kände ändå att jag var tvungen att "spy" av mig lite här. Det finns ju krämpor som är mindre roliga i en graviditet även om det är ett välsignat tillstånd och jag är oerhört glad, lycklig och tacksam att få uppleva det, tro inget annat! ;)

Har inte sovit så mycket inatt heller, därav mitt griniga humör. Konstiga drömmar har avlösts med en arg bebis i magen som inte sovit. Ha ha, tror Blixten tränar sin mamma inför vad som komma ska! Vill dock inte gnälla alltför mycket. Har märkt att jag nu är inne i slutfasen då magen växer för var dag! Vet inte om det faktiskt är så men det känns så, blir liksom tyngre och tyngre.

Nu är det mindre än 80 dagar kvar till BF, känns som snart ju med tanke på hur länge man varit gravid. Börjar få lite panik nu när jag inte kunnat handla så mycket, men förhoppningsvis ska det finnas tid till det också när det blir fritt fram att röra sig lite mer! Imorgon ska jag till doktorn igen, vi får se vad han säger efter kontrollen ...








Magen i vecka 29


Privata bilder

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

När jag var i v 30 ca var jag på ansiktsbehandling och då trodde jag att jag skulle kvävas. Inget mysigt att ligga ner då på platt underlag!:)
Klart att Blixten tränar sin mamma för vad som komma skall!:)
Och man får gnälla lite även om man har längtat efter en bebis länge.
Lycka till hos doktorn imorgon.
Kram

Anonym sa...

fin mage du har! Lycka till med allt det ska bli spännande att få följa er resa även på familjefronten o inte enbart med er renovering! :)

Kram Malin

Anonym sa...

Ett tips när du får svårt att andas är att sätta dig långt ut på en stol och lägga upp armarna på t.ex. köksbordet och luta dig lite framåt (för att få armarna i höjd med axlarna). Vet inte hur det känns med en stor mage ivägen men det brukar ofta hjälpa i andra fall.
Hoppas det blir bättre för dig snart! :)
//Johanna