måndag 31 maj 2010

Boande?

Hej på er!

Idag har det verkligen varit skitväder här i Hällevik, regn och kaaalllt! Fy vad irriterad jag blir på detta väder! Verkar även som om morgondagen blir likadan här nere i söder medan resten av landet får sol och värme, så jäkla orättvist! =( Vädret spelar ju så stor roll när man bara går hemma. Är det soligt kan man ju åtminstone sitta ute och njuta, blir på så mycket bättre humör då. Men, men, det är ju trots allt inget man kan styra över, men klaga det får man!

Tack vare skitvädret fick jag för mig att baka istället. Kände ett starkt behov av att vara sådär nyttig och "mammig" så jag bakade 46 stycken ubergoda kanelbullar! Finns inget godare än en nybakt kanelbulle och ett iskallt glas med mjölk. Dock slank det ner mer än en bulle om man säger så! ;) Så nu är frysen ett antal bullar rikare och imorgon tänkte jag göra muffins om nu vädret tänker bete sig på samma sätt som idag! Jag tror visst att mitt boande har börjat sätta in minsann! ;-)








Mumsfillibabba!! =)

5 kommentarer:

Lisa sa...

Kommer kanske förbi en sväng i morgon kväll!! ;-)

Grodmamman sa...

Vad jag längtar efter att få baka bullar igen!:)
Kram

Pernilla Gravid i vecka 32 sa...

Ha ha, gör du det Lisa, men jag är inte hemma och bullarna är i frysen!! =) =)

fananda sa...

Frusna kanelbullar med varm mjölk funkar oxå bra:)

Elin sa...

Hej! Kom av en slump in på din sida igår kväll, och nu har jag läst igenom ALLT från början till slut, tog ett tag :) Jag har aldrig nånsin lämnat en kommentar till nån blogg innan, men kände mig tvungen nu! Låter nog jätteknäppt, men jag kunde inte sluta läsa för det kändes som jag läste om mig själv ibland haha. Jag pluggar till lärare (& är åxå typ den enda som inte dricker kaffe när jag jobbar på skola), är grymt beroende av tomater (trodde jag va den enda), varit ihop me min kille i snart 7 år, sen jag var 15 nästan 16 & han 17. har åxå ett mkt stort inredningsintresse & plaza tidning är min favorit :)älskar barcelonafåtöljen & säger åxå alltid till min kille att "ljusstakar/ lyktor kan man aldrig ha för många av" :D o jag är precis som du envis o vill till tusen få min vilja igenom (vilket så oftast blir me)o hatar att sluta me saker innan jag är klar & jag har för det mesta samma smak i inredning som dig :D min kille är inte snickare, men elektriker o kan det mesta me byggen o sånt ändå :) vi bor i lägenhet nu men inom en snar framtid ska vi flytta till ett gammalt hus (hans släkting) o sen riva det o bygga nytt, så vi lär åxå få fullt upp!ja e inte gravid men längtar ihjäl mig tills den dagen! o som pricken över i såg jag att ni valt den barnvagn som jag i mitt "freakplanerarhuvud" redan tänkt mig :P haha, jag låter nog som värsta psychot nu men kändes för lustigt att de va så lika så ja va tvungen att skriva :P tusen saker till som ja inte kommr ihåg allt nu men haha, aja! hoppas du inte blir rädd för mej ja e inget psycho haha men tyckte de va lite kul ;P

btw tycker jag att ni har det jättefint hos er! vad ni kämpat! skulle kanske vara coolt me en philip starck stol, kartell i ert vardagsrum till din fina lampa :)

aja! det var riktigt roligt att läsa om er :) lycka till me resten av renoveringen och självklart me den kommande nya familjemedlemmen :)

//Elin