söndag 16 maj 2010

Förvärkar?

Hej på er!

Hoppas ni alla haft en bra helg. Min har väl varit sådär. Började i fredags med att jag fick mensvärk på kvällen. Denna höll sedan i sig nästan hela natten, mer eller mindre. Gjorde inte speciellt ont utan mer som en molande känsla som satt i hela tiden. Avtog dock efter att jag tagit två alvedon. Fick alltså inte så mycket sömn natten mellan fredag och lördag. Jag blir alltid så rädd när jag känner denna mensvärksliknande känsla, förknippar ju den med mens/blod vilket jag inte vill se mer av nu! :/ Jag googlade så klart och fick fram att det nu dessa veckor som är kvar är vanligt med sk "förvärkar" där livmodern tränar sig inför förlossningen, kan kännas som sammandragningar och mensvärk. Troligtvis är det detta som jag känner och inget farligt. Vill som sagt inte att Blixten ska titta ut ännu, får snällt stanna ett tag till.

Igår under dagen kände jag ingenting, befann mig på kalas hos min faster och på kvällen vart jag så trött att jag somnade nästan direkt! Men så när jag vaknade vid fem i morse för en av mina vanliga "kisse-turer" så kände jag hur det malde på igen. Tog en alvedon och det släppte. Och idag har det känts lite mest hela dagen förrutom nu på kvällen. Hoppas, hoppas det är normalt, går ju in i vecka 31 om två dagar så det kan ju vara så att kroppen förbereder sig ... Hatar denna oro!!


Kalasoutfit! Syrran skymtar i bakgrunden! =)




2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Håller tummarna för att det bara är förvärkar!
kram

Isabelle sa...

Hejsan! jag hittade precis till din blogg, jag är gravid i v32 och läser allt jag kommer över. Såg att du och jag låg ganska lika i bf datum och vi har ungefär samma oro..! Vi har knappt shoppat någonting heller till vår bebis, ett par bodysar bara(och vagn..) men inget mer. Andra verkar förbereda sig som sjutton men på något vis så vågar jag inte ta ut något i förskott. Att man inte bara kan njuta av detta stora underbara man får vara med om! Jag tänkte bara säga att jag har endel förvärkar också.. och ganska mycket sammandragningar och än så länge har det inte blivit mer än så. Antagligen lär livmodern träna sig lite..! Kram! Lycka till med allt