fredag 28 maj 2010

Längtan

Hej på er!

Fredag idag igen, vart tog denna veckan vägen liksom! Idag har jag haft en massa sammandragningar och en del mensvärk, men enligt min BM så är det helt normalt så länge sammandragningarna inte gör ont. Nu tränar sig livmodern inför förlossningen, är ju trots allt inte så långt kvar! Och jag kan inte få in det!! Kan vara 5 veckor, 7 veckor, 8 veckor, ja till och med 10 veckor men förhoppningsvis inte längre! Helt ofattbart!

Idag har jag börjat tvätta Blixtens kläder. Jag känner att jag vill vara förberedd (lite med tanke på läget med mig), vill börja packa BB-väskan, lägga ner vilka kläder h*n ska få på sin lilla kropp första gången, vilka kläder h*n förhoppningsvis ska få åka hem i. Jag vill lägga ner snuttefilten och Blixtens första napp, mina amningsbehåar, lipsyl, mjukt toapapper och allt det där som vi tänkt ha med oss. Jag vill vara förberedd och börja fixa med det där, för min sista tid vill jag bara NJUTA. Jag är gravid, jag tror inte jag fattat det ännu! När jag tittade på torkställningen med alla små, små bebiskläder så kunde jag inte fatta att det faktiskt är till vår bebis, VÅRT BARN! Vi längtar så oerhört mycket nu, känns ibland som hjärtat ska brista av lycka och tacksamhet när jag tänker på livet inuti mig, ett liv som vi skapat. Oavsett vad som händer är det vårt barn, vår älskling.


Här kommer ett smakprov på de bilder fina Anette tog på oss i söndags. Vi fick så himla många fina bilder, har så svårt att välja ut vilka hon ska framkalla och redigera till oss. Det bästa är dock att vi får behålla alla bilderna, men som sagt ska vi välja 8-10 att ha i ett album. Dessa är alltså oredigerade.
















Privata bilder

5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jätte fina bilder!
Tänk att det inte är långt kvar nu!:) Kommer ihåg när jag gick här hemma och fixade det sista innan dottern kom. Vi hade med sonens första kläder i stl 50 till BB och ut kom en dotter som var 54 cm lång!:) Vi fick byta så fort vi kommit hem med henne och sedan började vi med stl 56 nästan direkt.
Ha en bra helg!
Kram

SOFIE sa...

Åhhh!! Jätte fina bilder!! =) Vad mysigt att ha!! Gud så spännande! Nu är det inte långt kvar! Massa bamse kramar!!

Melanie sa...

Jättefina bilder!

Ja så känner jag/vi också. Kan fortfarande inte verkligen fatta att vi ska få en bebis, att det ligger en liten person i min mage?! Det är så otroligt. Nu är det inte långt kvar för oss, undra när det blir hiih:-) Ha en trevlig lördag, kram!

zalina sa...

Åh, vilka underbart fina bilder. Jag MÅSTE också fota magen sådär det kan vara jätte kul och ha kvar som ett minne.

Helena sa...

Vilka bilder Pernilla!! 3e bilden, när du tittar ner på magen, är sååå fin och på den 4e bilden tycker jag du är en riktig pingla! Vrålsnygg för att var helt korrekt... ;o)
Ha en mysig mors-dag! (Jag trodde först Jocke friade imorse när han kom med paket och en tidning som det stod "bröllopsgudien" på... men tjii fick jag, när jag tittade lite extra så såg jag att det var bröllopsgudien till Viktorias och Daniels bröllp. Kungagalen som jag är blev jag glad men visst hade det varit trevlig med ett frieri?!?! Jocke sa att min min var obetalbar vid första blicken på tidningen och presenten) KRAM