söndag 2 maj 2010

Pojk eller flicka?

Har fått en del kommentarer om min mage och huruvida det bor en pojk eller en flicka i den, både här på bloggen samt på "riktigt"! Alltid spännande att höra vad folk tror och vad de baserar sina gissningar på. Man får ofta höra att formen på magen kan avslöja, hjärtljudens slag, hormonrand eller inte osv. Jag tror väl egentligen inte på något av det där men det är ju som sagt alltid kul att gissa! Dock verkar det vanligare idag att ta reda på könet, vilket vi valt att inte göra. Kan förstå att en del vill göra det, man får kanske ett personligare band till det lilla i magen om man vet vad det är, inköp och diverse praktiska saker blir kanske lite lättare att förbereda osv. Men vi ville ha den här spänningen och nyfikenheten som man får när man inte vet, känns liksom mer spännande så. Detta är alltså vad jag/vi tycker, var och en får göra precis som de vill och känner! =)

Hittade dock den här listan som man kan göra för skojs skull! Även om jag inte litar på sånt här! ;o)


Du kommer att få en pojke om...

• din bebis hjärta slår med mindre än 140 slag/minut Stämmer inte

• du bär magen "framåt" Nja, stämmer inte tror jag ...?

• du bär bebisen långt ner Stämmer inte

• du blir vackrare under graviditeten Stämmer INTE, ha ha!

• du inte var illamående de första tre månaderna Stämmer inte

• högra bröstet är större än det vänstra Stämmer inte

• dina pupiller utvidgas när du tittar på dig själv i spegeln minst en minut Stämmer

• du vill äta salt och proteinrik mat, som ost och kött Stämmer inte

• dina fötter lättare blir kalla Stämmer inte

• du gör en pendel av din vigselring och en bit tråd, hänger den över magen och den svänger i cirklar Testade med förlovningsringen: Stämmer inte

• du får torr hy Stämmer inte

• du lägger din ålder då du blev befruktad till numret på månaden du blev befruktad och svaret är ett jämnt nummer Stämmer

• du fått tjockare och blankare hår under graviditeten Stämmer

• håret på benen växet fortare under graviditeten Stämmer inte

• du lättare får huvudvärk Stämmer

• du sover med huvudet mot norr Stämmer inte

• du spontant visar händerna med handflatan nedåt ifall någon ber att få se dem Stämmer

• du sover på vänster sida Stämmer inte

• din urin är klargul Stämmer inte

• du var den mest aggressiva parten under sexakten då du blev befruktad Ha ha, den håller jag för mig själv!

• du luktar starkt från hela kroppen då du ätit vitlök Vet ej

• om ditt förra barns första ord vad "pappa". Har inga tidigare barn!

Resultat: 5 som stämde!


Du kommer att få en flicka om...

• din bebis hjärta slår fortare än 140 slag/minut Stämmer

• du är rund runtom, inte bara framåt Stämmer, tycker jag iaf ...

• du bär bebisen högt Stämmer

• du inte alls blev vackrare under graviditeten Stämmer, ;)

• du var illamående de första tre månaderna STÄMMER! =(

• vänstra bröstet är större än det högra Stämmer (ytterst lite!)

• dina pupiller inte utvidgas när du tittar på dig själv i spegeln minst en minut Stämmer inte

• du vill äta sötsaker som juice, frukt och godis Stämmer!

• du gör en pendel av din vigselring och en bit tråd och den svänger från sida till sida när du håller den över magen Stämmer

• din hy är mjukare än vanligt Stämmer

• du är mer känslosam än vanligt STÄMMER!

• du spontant visar dina händer med handflatan uppåt om någon ber att få se dem Stämmer inte

• du var den mindre aggressiva sexpartnern när du blev befruktad Pass!

• du inte luktar starkt efter att ha ätit vitlök Vet ej!

• du lägger din ålder vid befruktningen till numret på den månad du blev befruktad och svaret är ett udda tal Stämmer inte

• ditt hår blivit tunnare och mer glanslöst under graviditeten Stämmer inte

• du sover på höger sida Stämmer

• du sover med huvudet mot söder Stämmer

• din urin är mindre klargul Stämmer

• ditt förra barns första ord var "mamma". Har inga tidigare barn!

Resultat: 13 som stämde!

Enligt detta ska vi alltså få en liten flicka! Spännande! Ha ha, jag tar det med en klackspark men lite kul är det! =)

5 kommentarer:

Lis sa...

Vi har oxå valt att inte ta reda på det. Visst e man nyfiken på va de blir, men de e nog ändå roligare att inte veta. Kvitta vad det är, bara det e friskt! =) Ha en bra kväll/Lis

Grodmamman sa...

Alltid lika kul med dessa spekulationer!:)
När jag väntade sonen så blev jag spådd att det skulle bli en son. När jag väntade dottern så mådde jag jätte illa den första tiden och då sa en kollega att då skulle det bli en dotter. Hjärtljuden har varit tvärtom med våra barn.
Ska bli spännande att se vad det är i din fina mage till sommaren!:)
Kram

caroline sa...

grattis till graviditeten. När är BF? ert hus ser ut att bli hur fint som helst! vilken känsla har du ang vad det ligger i magen? har ni några namn? kram

caroline sa...

Tack. Jag förstår, det är många som vill "hålla" på sina namn. Helt ok för mig. Alla gör som dom vill.

jag håller med om att det är svårare med tjej namn än med kill namn. Men vi kom också på kill namn först, kan vara därför. Det blir en Nils eller en Ella som kommer. Vi får se, men jag tror mer på en tjej just nu =)Lycka till med allt. Har du en "bra" graviditet?

SOFIE sa...

Ja visst är det mysigt när alla runt omkring en gissar ;) Ska bli så spännande att få se sen =) Vi valde också att inte ta reda på det, egentligen ville sambon, men han fick gott vara nyfiken med mig ;) Massa kramar till dig och magen =)