tisdag 18 maj 2010

Nu så! =)

Idag har det verkligen varit sommarvärme här i söder och ingen är gladare än Pernilla! =) Dock gick solen i moln framåt eftermiddagen men det var fortfarande VARMT! Hoppas nu värmen stannar och att även solen visar sig, vill ju sola lite och få en jämn färg för på söndag ska vi fotas med magen! Ska bli så spännande! En superduktig tjej vid namn Anette kommer hem till oss och vi ska tillsammans försöka föreviga riktigt bra bilder på oss två och magen. Håller tummarna för att det blir fint väder så vi kanske kan ta lite foto utomhus!

Nu går jag in i en ny vecka, IGEN! Vecka 31, heeelt ofattbart! Märker att det växer så det knakar i magen. Blixten får nog mindre plats att röra sig på eftersom h*n sparkar och bökar runt på ett helt annat sätt nu. Häromnatten vaknade jag av att busen sparkar mot mina revben och försöker gräva in foten eller nåt däremellan, fy sjutton vad ont det gjorde! Hela jag hoppade till, skrämde livet ur Pelle. =) Men det är så häftigt att känna hur det förändras från vecka till vecka, och tänk om 7 veckor så är lille Blixten färdigbakad! Svårt att föreställa sig att det faktiskt ligger en liten människa i min mage som nu har proportioner som en liten bebis!

Min älskade sambo har varit så duktig idag trots sin onda axel och grävt ur runt vår lilla damm som vi har på tomten. Det var fullt med gräs runtom tidigare, men så upptäckte vi att det låg en gömd stenrad runtom så vi tänkte det kunde vara fint att gräva fram. Tänkte först fylla igen dammen, men den får stanna denna sommaren också har vi bestämt. Blev i alla fall så fint. Nu ska vi fundera ut vad vi ska plantera mer och sen ska det fyllas på med singel där det är jord nu!







En sista magbild på mig och "bulan" i vecka 30.




Pelles projekt. Lägg märke till de två ankorna som letat sig upp hit från stranden. Agnes har legat och spanat på dem hela kvällen!


Privata bilder

2 kommentarer:

Brunkullan sa...

Sån fin mage du har:) Snart har du din bebis!

Hoppas fotona blitt bra. Kanske får man en tjyvkik?
Susanne

Grodmamman sa...

Vad kul att föreviga magen!:) Hoppas att ni får fint väder så att ni kan fota även ute.
Fint det blev runt dammen!
Kram