tisdag 11 maj 2010

Funderingar och shopping

God kväll på er!

Besöket hos doktorn gick som väntat. Blev fortsatt sjukskriven maj ut, ingen förändring på tappen men ändå kunde han se "blodansamlingar". Dock hade det inte förvärrats vilket var superskönt! Blev så klart lättad och glad så jag var lite busig och åkte nerom stan efter doktorn. Skulle ändå till apoteket så jag slank in en snabbis i en klädaffär som säljer barnkläder. Jag kände att jag bara var tvungen, mitt shoppingbegär är så sjukt nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen, var bara tvungen att stilla det! Hittade inte så mycket unisex-plagg, tycker de har mest pojk/flickkläder. Men en söt body, en scarves och en översöt jacka fick följa med i alla fall! Kunde verkligen inte motstå jackan, den var så mjuk och gosig. Nu vet man ju inte vad det blir för väder i sommar, kanske blir alldeles för varmt med jacka. Men augustikvällar kan ju vara ganska kalla så jag chansade på att den kommer till användning, köpte storlek 56!

Sambon har varit så duktig och snart målat klart Blixtens rum, fast han bara kan använda ena armen. Blir det regn imorgon så ska golvet målas, ser fram emot resultatet! Pelle målade även en Malm-byrå vit som var björkfärgad innan, blev faktiskt jättebra. Den ska stå i Blixtens rum, tänkte ha lite kläder i den.


En annan sak som jag funderar på är vad man ska ha i barnvagnen?! Vi har köpt ngt som kallas för "inlägg för nyfödd" som är som en "påse" och som håller barnet på plats i vagnen. Enligt tjejen i affären där vi beställde vagnen är detta bra och man behöver inget täcke eller kudde. Men om det nu blir supervarmt kanske det blir för varmt med detta inlägget! Bör jag köpa täcke och kudde till vagnen också kanske? Och sån där fårskinnsfäll som man sett att många har, blir inte det för varmt att ha i vagnen i sommar???? Ska man köpa det mer framåt hösten?? Åh, så många frågor, jag är verkligen helt "lost" när det gäller sånt här!!!



Inlägget som vi köpt. Räcker det eller ska jag köpa täcke och kudde också!?







Blixtens rum, är faktiskt större än det ser ut! Golvet ska slipas och målas vitt.








Mina nya inköp, sandaler som varit mina och den nymålade byrån.







En sista bild på magen i vecka 29.






Bilder privata och lånad från Teutonia.de

5 kommentarer:

Lis sa...

Go'kväll... Är typ lika lost som dig när det gäller varma/kalla plagg och täcke o kudde. Men vad jag fått höra så ska du nog kunna ha det där inlägget till barnvagnen. Annars kan du ha den öppen och bara en tunn filt, så är blixten på plats ändå. =) Om du förstår vad jag menar. Vi har själv köpt e sittvagn, men med en hårdlift till. I den så kan man vända på "madrassen" om det är sommar eller vinter. Skillnaden på sidorna är att där e päls å ena sidan o tyg på andra. Men allt annat är samma.

Kan ju även ha mindra kläder på bilxten så fungerar det med. Inte lätt. Mitt stora problem e vad man ska ha för täcke i sängen. Köpte ett på ikea som var till spjälsäng, men såg sedan att det var rekomenderat från 12 månader. Så vad ska man då ha??

Trevlig kväll./lis

Helena T sa...

Hej Pernilla!

E ju så olika hur man vill ha det och jag tror man själv får prova sig fram för det man tycker känns bäst. Jag var själv jätteosäker ibörjan.

Nu var ju Max lite större när det var sommar än vad er bebis kommer att vara och det har ju oxå betydelse. Men till Max hade vi antingen bara en filt eller ett täcke en storlek mindre (Typ dom som man kan låna på BB. Jag har ett som ni kan låna om ni vill.) för jag tyckte "spjälssängstäckena" var alldeles för stora i början. Och framför allt att ha i en vagn :)

När det gäller fårskinnen så kan man ha det året om... värmer på vintern och svalkar på sommaren när det är varmt. Jag har inte blivit färdig men skall själv köpa ett sådant nu till Max sittvagn (Har på Mekonomen för 300 el 400kr)

Lycka till! Kram Helena

Grodmamman sa...

Jag har haft fårskinn året runt. Vi hade en hårdlift och i den hade jag bara en tunnare filt på sommaren. Vet inte vad de säger nu, men när våra barn var små skulle man ha en liten kudde i både vagn och säng. I sängen hade jag i början ett mindre täcke och bytte sedan när barnen vuxit lite.
Kram

fananda sa...

Åkpåsen du köpt har jag alltid tyckt var praktisk. Man brukar kunna knäppa av hela "täcket" för att ha underdelen mer som madrass. ASkönt på sommaren att bara ha en tunn filt , men resten av året perfekt. Går ju att ha en filt utanpå om det skulle behövas oxå. En tunn kudde kan nog vara skönt men den ska vara ultratunn i början. Täcke hade jag inte brytt mej om alls....

Janni sa...

Tack så mycket.. Vi hade ju handlat sååå mycket själva, men man hinner använda allt tro mig.. Vissa dagar får man byta om flera gånger om dagen. Sen tycker jag man ska handla det man vill, det är ju sååå roligt när man är gravid :)

Här är det också jätte kallt och blåsigt och regnit, så tråkigt..
Kramar