onsdag 26 maj 2010

Irritation

Hej!

Idag har varit en sisådär bra dag. Blixten har busat runt hela dagen, bökar och stökar för fullt och tränger sig hit och dit. Det får h* mer än gärna göra, men jag har samtidigt haft lite ont i magen och då känns det inte skönt. Fast jag har hellre en fullt bökande bebis i magen än en lugn, då vet jag att det är fart på h*n!

Nej, irriterad har jag varit för andra saker. Illamående är jag också igen, inte kul. Kan inte åka bil utan att de där jävla illamåendet slår till med full kraft, de flesta bilresor är en ren pina. Usch, usch bara klag och gnäll idag. Stör mig också på att köket ALDRIG blir KLAAAAAAAART. Väggen emellan kök och vardagsrum ser för jävlig ut, halvriven och dan. Men VEM ska göra det??? VEM??? Sambon är ju inte bra i sin arm så han kan ju inte. Jag går här hemma dag ut och dag in och ser allt som ska göras men kan inte göra något! Så jäkla trött på det just nu... Stör mig på en del annat med, fast det orkar jag inte ta upp här.







Gårdagens Pernilla innan svärfars kalas. Förresten ä ju inne i vecka 32 nu, tjoho!! =)

Privata bilder

8 kommentarer:

Grodmamman sa...

Det är klart att du blir irriterad och stör dig på saker när du är hemma hela tiden och inte kan göra något!:) Det skulle jag också bli.
Tiden går ju fortare när man kan jobba och göra vad man vill.
Ta hand om dig och Blixten!
Kram

Vitt för själen sa...

Du är jättefin med magen!
Ja visst kan man vara sur emellanåt..tur att man inte är det för jämnan iaf.. ;)
Snart så..är Blixten ute. Lycka!
Kram Sophia

Melanie sa...

Jag är också i v.32. Tycker det går och har gått så himla fort!! Snart är vi i mål:-)

Anonym sa...

Hejsan!! Sitter i samma sits här. Vi har precis dränerat, trädgården är... ingen trädgård utan ett månlandskap. Huset ska snart målas, källaren måste målas, mini:s rum ska fixas... osv. Kan heller inte hjälpa till (v. 29 idag - tjohoo!!) med tungt arbete men det är såå tråkigt när man är van vid att dra rejäla lass och njuta av det. Lugn-o-ro-livet är sådär exalterande... Men vilken skatt man bär på!! KRam! /Mickan

Melanie sa...

Jag är sån som person antar jag, gillar att ha saker och ting klara i god tid så jag kan slappna av sen hihi. Vagnen köpte vi tidigt, men vi köpte den på blocket så då fick man passa på när tillfälle gavs. Babyskyddet är bara att hämta ut på sjukhuset, så det ska vi göra framöver. Annars är det mest småfix kvar som sagt, hygienartiklar och allt som hör det till och lite mera sängkläder till säng och vagga. Småpyssel:-)

Ja nu är det spännande, inte alls långt kvar. och jag tycker det går hemskt fort verkligen. Och ja, klart det kommer att göra ont. Vi ska ju klämma ut en liten människa mellan benen, hihi. Men jag är inte orolig eller rädd, mer laddad och känner ett jävlaranamma inför det:-) Ha en kanonfin dag, hoppas solen skiner på dig. Kram!

karolina sa...

Blir det inte bättre i bilen om du kör själv? Så är det för mig iallafall, mår jätte illa när någon annan kör men när jag kör själv så är det som om man får något annat att koncentrera sig på:)
Hoppas det blir bättre!

Anonym sa...

Hej Pernilla!

Vi sågs på en meritportföjsutbildning i höstas i Malmö. Vi pratade lite hus och renovering och du tipsade mig om din blogg. Jag blev genast biten och följer din blogg ganska flitigt. Även om jag inte känner dig, tycker jag att du verkligen verkar vara en superhärlig och go tjej! Sympatisk och så härlig på något sätt:) Ni har verkligen ett kanonfint hus och din inredningsstil är så väldigt lik min.
Även din graviditet är spännande att följa, trots att jag själv inte är i samma situation, än. När den dagen kommer, kan jag ju bara hoppas att jag blir lika "fint" gravid som du. Det är så befriande att se gravida som faktiskt anstränger sig lite för att se snygga och fräscha ut trots sitt "tillstånd". Härligt!

Jag hoppas att du tar detta på rätt sätt, som komplimanger! Jag har länge tänkt skriva, men känt mig lite töntig. Men vad tusan. Så... Allt gott till dig och superlycka till, med blixten!

Hälsningar
Sofie

Pernilla Gravd i vecka 32 sa...

Tack alla, ni e för goa! Vissa dagar blir allting bara kaos och jag kan inte låtsas vara på topp när man inte är det! Som tur är ser ju inte alla dagarna ut så! =)

Sofie: Visst minns jag dig! =) Vad kul att du fortfarande kikar in här, blir verkligen jätteglad! Och tack så hemskt mycket för din kommentar, jag blir verkligen jätteglad, det värmer! Man känner sig inte alltid så fin, speciellt inte när man bara går här hemma och skräpar. När jag då ska iväg på nåt så vill jag gärna klä på mig något så jag känner mig fräsch och fin, känns liksom bättre då!
Hoppas allt är bra med dig också!
KRAM