torsdag 20 maj 2010

Sommarvärme!

Hej!

Idag har det verkligen varit SOMMAR! Superskönt väder, så dagen har spenderats utomhus. Min älskade mamma har varit här och lukat och gjort fint, världens snällaste! Jag har bara suttit och latat mig i solstolen, inte helt fel. Dock brände jag mig ganska så rejält på bröstet och jag är helt röd på magen. Kanske inte så bra, tror ni det kan vara farligt för Blixten??? Om det blir sol imorgon ska jag definitivt ha något över magen i alla fall. Visserligen blir det inte så mycket solande imorgon eftersom vi ska på föräldrarutbildning för andra gången, längtar!

Usch, igår läste jag så klart något som jag inte skulle läst, så typiskt mig. Det var en mamma som förlorade sin lilla dotter när hon låg i magen i vecka 36. Tydligen hade hon fått en massa proppar i moderkakan och bebisen hade då dött. Så jäkla hemskt, bölade som en tok när jag läste det. Så klart har jag nojjat mig sen dess och känt en stark ångest över att man inte kan påverka eller kontrollera något. Visst lever man bra och så, men ibland händer det ju ändå saker utan att det är något man kan göra åt ... Usch, tycker verkligen det är skitjobbigt när de tankarna kommer och inte riktigt vill släppa taget. Tror inte jag är ensam om att känna såhär, antar att det är naturligt, men det är nog så jobbigt. Nej, positiva tankar var det!








Jag och magen i vecka 31!


Privata bilder

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen fara, du behöver inte vara orolig att blixten mår dåligt över att du bränt maggen i solen..han ligger i gott förvar..

Mamma till Liam sa...

vilken snygg tunika, är det Gina?

Mamma till Liam sa...

Hej. tack så mycket, vi är rikigt nöjda med hur vi fått det i trädgården. Ja,träden va rätt så dyra kostade 395kr styck & stenen kostade tror jag 2000kr

//Maria

Mamma till Liam sa...

Träden hade inge namn när vi köpte den men man kan säga att de är Tujor på stam, vi köpte dom på en plantskola. De flesta blomsterhandlar har dom. Inte alls, bara att fråga på =)

Trevlig helg
//Maria

Anna S sa...

Vilken fin blogg jag just hittade till :).
Grattis till "Blixten" i magen!
Själv jar jag 2 tösabitar härhemma. En på 7 mån, och en på 5 år :).

Trevlig söndag på dig!