torsdag 13 maj 2010

So far ...

Hej svej! Röd dag idag så jag antar att det flesta är lediga! Det är visserligen röd dag för mig alla dagar, ha ha. Så jag känner ingen större skillnad! Trist faktiskt, alla dagar blir likadana, men men ...

Nu är vi i alla fall inne i vecka 30, helt sjukt! Detta har varit som en milstolpe för mig i graviditeten och nu är vi faktiskt där! "Bara" 9 veckor kvar tills Blixten är färdigbakad, de blir väl det runt vecka 38? I alla fall känns det ganska så nära nu faktiskt och vi längtar så tills det blir juli. Och snart, SNART får jag åka upp till Ikea och shoppa loss! Även om jag inte kunnat vara ute i affärer och shoppa har jag köpt en del till lilla Blixten, tur att det finns Internet! =) Livsfarligt skulle jag snarare vilja säga! Tänkte visa vad vi köpt så här långt:


Kläder i strl 50






Kläder i strl 56





Lite nappar, manikyrset, amningsnapp, amningsinlägg, våtservetter, amningsbehå och blöjor. Allt är dock inte med på bild!





Snuttefiltar, Laban och Teddykompaniet. Vill ha såna små söta tossor med kossan på också men hittar det inte någonstans! =(





Och en blöjspann!




Privata bilder

Vågar knappt lägga upp bilder på mina inköp, så rädd att allt bara ska skita sig, usch hemska tanke! Men inser att vi faktiskt inte köpt så himla mycket. Kommer bli lite mer kläder. Mamma har också köpt en del och jag kommer inte kunna låta bli när jag väl får åka iväg och shoppa! =)Samtidigt måste man ju planera att det faktiskt kommer en bebis snart, man kan ju inte gå omkring och oroa sig för det värsta HELA TIDEN??? Jag är ju sån, men jag vill så gärna tro att det går bra och jag vill kunna förbereda, precis som alla andra verkar göra. Så GUD, snälla låt allt gå bra nu med lilla Blixten för vi längtar så!!

Andra saker som är klara i dagsläget är:

*Blixtens rum (bilder kommer, ska målas en sista gång på golvet bara)
*Barnvagn beställd plus tillbehör
*Babyskydd beställt
*Skötbord
*Skötväska



En del kvar att fixa med andra ord!

7 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.teddykompaniet.se/Default.aspx?pageid=3286

Melanie sa...

www.babyochbarn.se
Hos oss finns dom även på Barnens Hus:)

zalina sa...

Oj, vad du har handlat! Sådär mycket har inte jag köpt ännu! >Det roliga är att jag har köpt precis likadan body/byxa från H&M som du, men på min stor det I love MUM på bodyn men byxorna är samma, sen har min andra body röda sträck :) Jag törs inte köpa för mkt i str 50 eftersom dom flesta säger att dom inte kan ha dom kläderna speciellt länge! Får man då en stor knodd då kanske de är kört :)

Vad har ni köpt för babyskydd och barnvagn=? Nyfiken :)

Grodmamman sa...

Köp inte för mycket i stl 50. Vår dotter var 54 cm lång då hon kom i v 41+5 och enda gången hon hade stl 50 var när vi åkte hem!:)
Om jag inte har helt fel, så räknas man som fullgången från 37 hela veckor.
Härligt att du har kommit så här långt!:)
Kram

jennie sa...

Heeej och tack så mycket. Nee vet inte varför hon kom så tidigt, hon ville väl komma ut till sin mamma:)
hoppas allt är bra med dig och magen! kram

19 år och gravid i vecka 37 sa...

Vad fina bebis kläder :D förstår att du längtar med vecka 30-40 tycker jag har gått ganska fort, går nu in i vecka 38 på söndag och det är inte långt kvar nu :D

Anonym sa...

Tack så mycket! Visst är det roligt att handla till lilla bebben i magen :)