lördag 8 maj 2010

Lördag

Hej på er!

Hoppas ni alla haft en mysig höst ... *host host*, vårdag! Ja, för här i Hällevik har det verkligen känts som höst idag, så deprimerande! Vi har passat på att städa undan lite här hemma eftersom vädret varit skit. Rättare sagt är det Pelle som har dammsugit och jag har väl mest lallat omkring här för att kontrollera så att det verkligen blivit rent! Ha ha, trodde aldrig jag skulle sakna att bara kunna plocka fram dammsugaren när man ser att det är skitigt. Visst är det en fördel ibland att inte städa men just nu hade jag mer än gärna velat göra det. Men men, det blev gjort i alla fall och både fint och rent blev det! =)

Blixten har busat runt som tusan inatt, jag har inte fått många timmars sammanhängande sömn. Kan iofs också bero på att Agnes nu i några nätter bestämt sig för att ligga mellan mina ben så jag knappt kan röra mig eller vända mig om. Lite jobbigt men jag har så klart inte hjärta att flytta på henne. Jag vet om att jag bör göra det eftersom jag behöver sömnen samt att min rygg blir helt kokko när jag ligger i en och samma ställning. Så idag har jag haft skitont i ryggen och känt mig som en gammal tant när jag rest mig upp och gått någonstans. :/ Tycker också det är svårt att hitta någon bra sovställning. När jag ligger på rygg så får jag svårt att andas och när jag ligger på sidan så sparkar Blixten som bara den och borrar in fötterna i revbenen. H*n verkar inte gilla när mamma ligger på sidan det är en sak som är säker! Får väl försöka klura ut någon bra sovställning som gynnar både mig och lillen för jobbigare lär det väl bara bli nu framöver!


Bjuder på lite bilder här hemifrån. Vill så gärna ha en ny kamera som tar bättre foton, den jag har nu är kass rent ut sagt. Ska nog önska mig en när jag fyller
år ...



Hallen när man kommer upp fär trappen ...









Nystädat vardagsrum ...











Älsklingen tar igen sig efter städningen!






Privata bilder

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Har stått vid fotbollsplanen i tre timmar då båda barnen spelat och det tog nästan två timmar innan jag tinat upp igen!:)
Ni har det så himla fint hemma hos er. Gillade verkligen "bordet" ni har ovanför trappan.
Kram

SOFIE sa...

Åh har så fint hemma =) Så mysigt! Hoppas allt är bra med er! Massa kramar!

Anna Nilsson sa...

Ni har så himla fint hemma! Verkligen lyckats med renoveringen, trots att d kanske inte blir så mkt just nu! =)

Melanie sa...

Ja det är verkligen samma här. Jag vill sova/ligga på sidan, men det vill inte bebis. Då sparkar hon och far runt som en tok och slutar inte förrens jag byter ställning. Men till vad? På rygg kan jag inte ligga, då kan jag inte andas haha:-)

janni sa...

Tack så mycket, hon är helt underbart! hur mår du och magen? så fint ni har det hemma :)

kramar från oss!

Martina sa...

Vad fint hem ni har! Ni har gjort det jättebra med renoveringen.

Hoppas allt är bra med er.