lördag 29 maj 2010

Lördag

Hej svej!

Lördagen har snart passerat och vi sitter och tittar på Eurovision trots att inte Sverige är med. Jag tycker faktiskt det är en hel del bidrag som är bra detta året, gillar Danmarks och så tycker jag att Frankrikes låt var lite cool, även om jag inte tror att den vinner. Kommer garanterat bli en riktig partylåt i sommar. Apropå party så är det något form av jippo här i båthamnen, det spelas för fullt och partytält är uppslagna. Vet inte riktigt vilka det är som spelar men det är riktigt bra låtar! Jag och älskling sitter och diggar här i vardagsrummet, låter praktiskt taget som de är i vår trädgård och spelar. Hoppas bara de slutar vid tolv, när vi ska lägga oss! ;)

Imorgon är det Mors-dag och vi ska hem till älskade mamma på middag. Sedan är det ny vecka igen och vi är äntligen inne i juni! Sjukt! En av årets bästa månader då det är mycket roligt som händer. Jag fyller bland annat år och så är det ju midsommar. Detta året fyller jag faktiskt år på midsommarafton, föddes även den dagen. Två flugor i en smäll! Får bara hålla tummarna för att Blixten stannar inne längre än så, annars hade det kanske blivit lite för bra! =)

Nu till en helt annan sak; inredning. Vi valde ju att måla vår trappa vit när vi renoverade hallen, den var i furu innan. Detta blev jättebra, men nu efter ett tag har den slitits en del och mycket är pga katternas rännande upp och ner. Den är också väldigt hal, jag har hållt på att trilla på rumpan ett antal gånger och nu i mitt tillstånd och med det som komma ska, så är ju inte det så bra! Så vi har bestämt oss för att sätta sk. steg på trappan, som skyddar lite. Var först inne på gråa, men lånade hem ett svart igår för att se hur det blev. Och jag tycker faktiskt det blev bra. Klinkern i hallen går ju mot svart så jag tror det blir riktigt bra. Sambon röstar på svart, men jag är ju alltid lite velig av mig, så svårt att bestämma sig!



Vad tror ni? Blir det bra med svarta??





Blixtens kläder på tork! =)





Jag idag!



Privata bilder

12 kommentarer:

SOFIE sa...

Åh vad mysigt med goskläderna som hänger på tork! Tänk att du snart kommer få snosa på den där lillisen!! <3 =) Ni har så fint hemma! Massa kramar!!

Anonym sa...

Hej
Undrar vart du köpt den fina ljusstaken i trappen?

zalina sa...

Jag rösar för svart, kommer bli jätte bra!!! Snygg brytning till det vita!

Oj, du gör mig stressad. Kanske är dax att börja inhandla mer bebiskläder och annat smått och gott :) Har ni inhandlat allt?

Anonym sa...

blir kanon snyggt med svarta!! :)

Kram Malin

Pernilla Gravid i vecka 32 sa...

Tror vi kör på svarta! =)

Anonym: Ljusstaken kommer från Ellos!

Danni sa...

Hihi, ja jag var upprörd och arg. Tydligen blev vissa upprörda pga mitt inlägg men det är ju min blogg ;-)

Så mysig blogg du har. Följer dig här bara så du vet. Älskar ditt vackra hem.

Ta hand om dig!

Therese gravid v33 sa...

vilket underbart fint hus ni har!! Nu fick jag massa inspiration till vårt nya hem som håller på och renoveras :-)

karolina sa...

Fint ni har det hemma!

Jag trodde Danmark skulle vinna i lördags, det lät som en typisk vinnar låt. Tysklands var väl sådär, lite läkskig tjej som sjöng!

Evelina - Gravid i v40 ♥ sa...

Tack! De är verkligen fint i storforsen där vi tog bilderna :) Men era bilder var också fina! Kul att man har kvar fina bilder från en fin tid :)

Ida sa...

Gud så fräscht och fint med vitt :)

Therese gravid v33 sa...

tack detsamma !! :)

zalina sa...

Tjena bruden :)

Du var köpte ni de där svarta till trappen. Jag gillade verkligen dessa, jätte fint. Är sugen på en vit trappa hos oss med dessa svarta :-) Kramis