måndag 17 maj 2010

Förändring

Hej! Usch, idag har det inte varit något vidare väder här hemma. Ganska kallt och blåsigt. Med kallt menar jag för att vara i maj-månad. Dock slår det inte lördagens hemska höstväder med blott 8 (!) grader på eftermiddagen. Läser bloggar uppifrån landet och inser att vi här nere i söder verkar ha sämst väder, blir faktiskt lite bitter. Vädret gör så himla mycket för mitt humör och just nu är det som sagt i botten. Hoppas det blir bättre väder framåt veckan så man kan sitta ute och njuta!

Tänkte visa er vad som hänt här hemma de senaste två veckorna. Uterummet och verandan har fått nytt utseende och vi är så nöjda! Det händer även lite projekt i trädgården om pappa hälper oss med, han är så snäll min älskade pappa. Dock retar jag ihjäl mig på allt ogräs som växer och att jag själv inte kan ta tag i det. Mamma har lovat att hjälpa oss när det blir bättre väder, när nu det blir ... :/



Verandan före- och efter. Lampan ska bytas ut och nytt fasadnummer ska upp. Lite piff och så med! =) Så här såg alltså huset ut när vi köpte det hösten 2008.












Och uterummet! Det var ju rött innan.








Privata bilder

6 kommentarer:

SOFIE sa...

Åh så fint!! =) Allt är bara bra med mig/oss =) Hoppas du inte känt av några mer förvärkar nu heller så allt är bra med er också!! =) <3 Massa kramar!

Grodmamman sa...

Er entré har blivit jätte fin!
Kram

Zalina | Gravid v.27 | ♥ sa...

Wow, fan så fint det vart med räcket!! Hur tycker du att vi ska göra vårt räcke på balkongen? Tror du att vita eller träfärgade ribbor skulle bli snyggt? Eller hur ska vi göra? :) Har världens beslutsångest hihi :)

Tack, snälla du! Det känns som att man bara kämpar och kämpar, ja du känner säkert igen dig men man vill få så mycket så klart innan bebisen anländer! Ja du känner säkerligen igen dig! Ja, vi har underbart väder här uppe i umeå över 20 + grader :) Och just nu har vi "bara" 25,8 grader inomhus... pju, jag smälter bort snart!

Lisa sa...

Du, bitter?? Kom igen nu PP ;-) puss

Janni sa...

oo så fint det ser ut!!

Det kommer att gå jätte bra, jag var inte alls nervös innan och det ska man inte va heller, det hjälper inte!!

Men du har såå mycket att se fram imot! kramar

Caroline sa...

Vilket härligt hem ni verkar ha! Vit är underbart! :)
Vi köpte själv vårt hus för 6 månader och håller på att totalrenovera det själv just nu.

Måste bara säga att din sambo är ganska så lik en skådespelare som är med i en serie som vi brukar kika på... ;)

Ha det fint!