fredag 7 maj 2010

Sköna maj?

Nej, fy vilket väder det är ute idag! Riktigt kallt och ruggigt, känns mer som höst än maj. Längtar efter den där riktiga vårvärmen nu där solen riktigt sticker. Såhär ska det väl inte vara vid den här tiden? "Sköna maj" har än så länge varit "kalla maj" här nere i Hällevik. =(

Idag har vi varit på vår första Föräldrarutbidlning. Jag är verkligen supernöjd! Helmysig grupp (även om alla inte var där) och vår barnmorska är verkligen toppenbra! Det var en hel del upprepning från förlossningsinformationen som vi fick i onsdags men också en hel del nytt samt en massa bra tips på andning och hur man kan träna den osv. Bland annat ska Pelle knipa mig i låret det hårdaste han kan samtidigt som jag profylaxandas. Det ska vara en bra träning inför värkarbetet även om jag fattar att man inte kan jämföra det med riktiga värkar! Vi var två förstföderskor och tre omföderskor där och det var spännande att få höra omföderskornas erfarenheter och upplevelser kring förlossningsarbetet. Pelle tyckte också det var lärorikt och vi längtar redan tills nästa gång!

Ikväll blir det hämtpizza och fredagsmys. Köpte ett nytt marabouchocklad idag med polkasmak, supergott! Så även detta ska åka ner i maggen tänkte jag, blir nog inte alltför svårt! ;)

Önskar er alla en trevlig helg!







Jag och magen innan Föräldrarutbildningen


Privata bilder

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Här fick man inte gå föräldrautbildning när man väntade andra barnet. Det tyckte jag var tråkigt då vi bara hann gå en gång innan sonen kom i v 33+1.
Du ser himla fin och fräsch ut på alla bilder!:)
Kram

Melanie sa...

Spännande! Våran utbildning börjar till veckan, hoppas det är en bra grupp så man kan hitta någon att fortsätta umgås med sen:) Trevlig lördag!